Grolsch lanceert zomerse samenwerking met illustrator Timber Sommerdijk

22 april 2025

Grolsch serveert deze zomer meer dan alleen bier. Met het frisse, zomerse wheat ale Grolsch Zomerzon en een opvallend nieuw limited-edition glas in de vorm van een blikje. Voor dit opkomende biertje sloeg Grolsch de handen ineen met opkomend illustratief talent Timber Sommerdijk, die zijn stempel drukte op het design van het glas en daarmee de beleving rondom dit biertje naar een hoger niveau tilt.
 

Een biertje als zomerse beleving
Grolsch Zomerzon kwam vorig jaar al voorzichtig op de markt en is nu klaar om écht door te breken. Het frisse wheat ale, gebrouwen door meesterbrouwer Marc Janssen, past perfect in de trend die we zien onder jongere generaties: lichte, citrusachtige en toegankelijke speciaalbieren met een creatieve twist. Voor de bierkenner is het een wheat ale, maar zoals de Brand Manager Speciaalbier het zelf zegt: "Aan mijn vrienden leg ik het uit als een verfrissend blond biertje, ideaal voor een lange zomeravond."
 

Creatief glaswerk: Blik vol zomer
Het glas, ontworpen in samenwerking met Timber Sommerdijk, is een ode aan de zomer die niet vroeg genoeg mag beginnen. Vormgegeven als een drinkblik, refereert het glas aan het buitenland waar ‘beer in a jar’ al langer populair is. Het artwork toont een levendige zomerdag vol verhalen. Het zand is transparant; pas wanneer je het glas vult met Zomerzon krijgt de tekening kleur en vormt de schuimkraag de wolken boven de zon.
 

"Ik hou zelf erg van blond bier en kom van origine ook uit het oosten, dus dit voelde echt als een droomopdracht," aldus Timber Sommerdijk. Zijn illustratiestijl: kleurrijk, gelaagd en vol kleine ontdekkingen past perfect bij het karakter van Grolsch Zomerzon: eigenzinnig, fris en met een knipoog naar het onverwachte.