- Eén van de sterkste A-merken van Nederland
- Staat al meer dan 400 jaar voor Vakmanschap en Meesterschap
- In 1995 bekroond met het predicaat ‘Koninklijk’
- Maximale productiecapaciteit van 3,5 miljoen hectoliter per jaar
- Bekend vanwege de unieke beugelfles
- Thuismarkt is Nederland
- Via de Nederlandse retail- en horecamarkt gericht op de consument van 18 jaar en ouder
- Sinds oktober 2016 onderdeel van Asahi Group Holdings.
Grolsch kenmerkt zich door een eigen kijk op de wereld en op bier in het bijzonder. Generatie na generatie hebben we onze eigen weg gevolgd, de dingen ánders gedaan.
Onze beugelfles is daar een mooi voorbeeld van. Grolsch heeft een historie die teruggaat tot 1615 en behoort daarmee tot één van de oudste ondernemingen van Nederland. Bij Grolsch werken circa 700 medewerkers. Sinds 1995 mag Grolsch zich 'Koninklijk' noemen.
Grolsch is onderdeel van Asahi Europe & International
Grolsch is onderdeel van Asahi Europe & International. Onder Asahi Europe & International behoren naast Grolsch ook andere merken, zoals Peroni en Meantime.
Asahi Europe & International maakt deel uit van Asahi Group Holdings, een wereldwijd bier-, sterke dranken-, frisdranken- en voedingsmiddelenbedrijf uit Japan.
De Klok Dranken BV is een dochteronderneming van Grolsch met vijf vestigingen in Nederland. De drankengroothandel levert een uitgebreid drankenpakket aan met name horeca, (sport)verenigingen en evenementen.
De Klok Dranken is exclusief distributeur van Grolsch fustbier in haar rayons.