#PositiveVipes: Viper Hard Seltzer maakt Social weer Social
Sparkling reacties met een bite van Faberyayo, Maradonnie en Goldband
Open een willekeurige post op social media en er staat altijd wel een reactie onder van iemand die het glas liever halfleeg dan halfvol ziet. Het onlangs gelanceerde Viper Hard Seltzer - het nieuwe merk van Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch - ziet dit glas graag zo vol mogelijk en gaat voor #PositiveVipes. Deze hashtag wordt de komende dagen dan ook ingezet met als doel om social media weer social te maken. Faberyayo trapte gisteren af en gaat deze week, samen met Maradonnie en Goldband, negatieve comments op social media te lijf met een verfrissend geluid in de vorm van een liedje - en liefde.
In
deze video zie je Faberyayo in reactie op Rinus die onder een artikel van De Telegraaf de volgende reactie had geplaatst: “Door die klimaatwappies hebben we koud weer. Al die maatregelen beginnen hun vruchten af te werpen. Dankzij die linkse deugers hebben we volgend jaar een ijstijd.” De reacties van de Nederlandse artiesten zijn altijd positief en het is niet de bedoeling om iemand te kakken te zetten.
#POSITIVEVIPES
We worden in ons dagelijks leven al genoeg geconfronteerd met vervelende dingen: de hypotheek, het nieuws, belastingen. Viper hoopt dat we het online met z’n allen wat luchtiger kunnen houden. Nee, de zon schijnt niet en het lijkt wel herfst, maar er worden vandaag wel nieuwe sneakers bezorgd en vanavond hoef je niet te koken want je eet bij vrienden. Met name op social media mag het weer wat vriendelijker, positiever, liever én socialer.
Iedereen kan deze week via #PositiveVipes laten weten waar het mis gaat op social media; welke trol of Twitterridder kan wel wat positiviteit gebruiken? Faberyayo, Maradonnie en Goldband checken de tags, maken een selectie en schrijven vervolgens vliegensvlug een geïmproviseerd nummer. Dit wordt meteen opgenomen en geplaatst onder de reactie. Op die manier creëert Viper een podium voor een verfrissend, positief geluid onder het mom ‘let’s keep it light’. Faberyayo reageerde gisteren onder posts van o.a. LINDA., RTL Nieuws Shownieuws en het AD. Bekijk hier de nummers!
Een van de bureaus achter deze actie is het productiebedrijf van Dennis Weening, No Fronts. “Social media zou in essentie iets positiefs moeten zijn, het zijn immers ‘sociale platforms’. Helaas kun je tegenwoordig bijna geen artikel of post bekijken, zonder weer een hoop negatieve bagger te lezen. Samen met Viper hebben wij deze ludieke actie uitgevoerd in de hoop social media weer een beetje social te maken. Gisteren trapte Faberyayo af en vandaag is het de beurt aan Maradonnie. Zin in!”, aldus Dennis Weening.
Het eerste nummer van Maradonnie is zojuist opgenomen. Bekijk
hier zijn reactie op Niels die onder een post van De Volkskrant over Body Positivity het volgende plaatste: "Als je te zwaar bent om kleding te kopen zou je misschien toch beter bij jezelf te rade moeten gaan in plaatst van bij anderen". Aanstaande vrijdag is het de beurt aan Goldband.
Terug