Laatste Nieuws

20 April 2021

Viper Hard Seltzer klaar om Nederlandse markt te veroveren

‘Sparkling water with a bite’ vanaf deze week verkrijgbaar bij alle grote supermarkten 
 
Viper Hard Seltzer wordt vanaf deze week groot gelanceerd in de Nederlandse markt. Het merk heeft de afgelopen maanden gebouwd aan nationale distributie bij alle grote Nederlandse retailers en is overtuigd zo marktleider te worden in de hard seltzer categorie in Nederland. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend en wordt tevens een primeur beleefd: het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is én met een commercial op televisie te zien is.
 
Viper Hard Seltzer - het nieuwe merk van Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch - heeft de ambitie om marktleider te worden in hard seltzers. Daarvoor is de internationale propositie Viper ontwikkeld. De hard seltzer wordt gelanceerd in meerdere landen in Europa. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië. 
 
Overal zichtbaar en verkrijgbaar
Viper is inmiddels te vinden bij alle grote Nederlandse supermarkten en zodra het weer kan is het ook bij veel horecagelegenheden verkrijgbaar. Vanaf deze week is het drankje ook op televisie en online niet te missen: de hard seltzer wordt landelijk onder de aandacht gebracht  door een grote campagne. Met onder andere een televisiecommercial, online video en social media campagne is Viper volop zichtbaar. ‘We zijn enorm trots dat het drankje zo breed verkrijgbaar gaat zijn en dat we de mogelijkheid hebben om het op deze manier zo groots te introduceren’ zegt Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland. ‘We willen met deze introductie een grote groep consumenten aanspreken: consumenten die bewuster bezig zijn met de drankjes die ze drinken, maar ook willen blijven genieten’.

Laag in alcohol en fris van smaak
Viper Hard Seltzer is een heldere, licht alcoholische drank, gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Het bestaat uit bruiswater, alcohol en een fruitsmaak en richt zich vooral op degenen die graag genieten van een alcoholisch drankje maar ook voorzichtig zijn met het consumeren van kunstmatige ingrediënten, suiker of veel calorieën. Viper is een gebrouwen hard seltzer en is beschikbaar in de smaken lime en cranberry. Het is glutenvrij en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.
 
Blik én fles met eigentijds ontwerp 
Naast blik kiest Viper ervoor om het product ook in fles aan te bieden. ‘Dit is een bewuste keuze’, vertelt Yara Pelzer. ‘Dit drankje leent zich namelijk uitstekend voor horeca en retail, waarin de Nederlandse consument vaak uit fles consumeert. Dit is ook wat we terug krijgen van horeca ondernemers. Het flesje is perfect om Viper in een glas met een limoentje en ijs optimaal te serveren. Een sterke positie voor Viper, want er zijn weinig andere grote andere aanbieders met een hard seltzer in fles’. 
 
Viper Hard Seltzer wordt gepresenteerd met de pay-off ‘sparkling water with a bite’. De bite verwijst hierin naar de slang (‘Viper’) - die ook te zien is in het merklogo - en naar de twist die de alcohol aan het bruiswater geeft.
 
Ga voor meer infornatie over Viper naar www.viperhardseltzer.nl 
 
Terug