Persberichten Grolsch

Ontdek de duurzame innovaties van bierbrouwer Grolsch tijdens Dutch Design Week

22/10/2024

"Van 19 tot en met 27 oktober opent Koninklijke Grolsch de deuren van het Grolsch Lab tijdens Dutch Design Week (DDW) op het Ketelhuisplein in Eindhoven. Hier kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met de duurzame resultaten en initiatieven van de brouwerij. Van innovatieve verpakkingen tot verantwoord watergebruik: duurzaamheid zit verweven in alles wat Koninklijke Grolsch doet."

Lees meer

Bierbrouwer Grolsch blijft onverminderd inzetten op duurzaamheid

30/05/2024

"Koninklijke Grolsch heeft ook in 2023 mooie resultaten behaald op het gebied van duurzaam ondernemen. Éen van de hoogtepunten was de introductie van het ‘niet-zo-nieuwe’ krat, dat voor 98% is gemaakt uit oude Grolsch kratten. Ook op het gebied van water zit de brouwer uit Enschede niet stil. Deze - en andere hoogtepunten - zijn te lezen in de duurzame highlights 2023, die Grolsch vandaag publiceert."

Lees meer

Peroni Nastro Azzurro 0.0% lanceert nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari

30/01/2024

"Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, heeft vandaag een nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari aangekondigd. De meerjarige samenwerking zal Peroni Nastro Azzurro 0.0% een nieuw hoofdstuk laten ingaan naast de Scuderia Ferrari en de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli series, waarmee het motorsport partnership wordt voortgezet."

Lees meer

Grolsch nieuwe partner Eye Filmmuseum

23/01/2024

"Eye Filmmuseum in Amsterdam en Koninklijke Grolsch hebben voor de komende vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst getekend. Per 1 januari 2024 is Grolsch de exclusieve bierleverancier van Eye Filmmuseum. Grolsch steunt al decennialang de filmcultuur in Nederland. Eye en Grolsch delen een liefde voor vakmanschap, samenzijn en duurzaamheid. "

Lees meer

Grolsch stap dichter bij klimaatneutraliteit door gebruik zonne-energie

24/11/2023

"Vanaf juli 2024 gaat brouwerij Grolsch voor een meerjarige periode elektriciteit afnemen van verschillende zonneparken, die samen een capaciteit hebben van meer dan 22 MWp. Het grootste park, zonnepark Konneweg-Tinte in Voorne aan Zee, werd vandaag feestelijk in gebruik genomen. De parken zijn in eigen beheer ontwikkeld door Ampyr Solar Nederland en zullen ook in eigen beheer blijven en geëxploiteerd worden."

Lees meer

De Twentse Golf is van start: tijd voor een andere kijk op water!

02/11/2023

"De Twentse Golf is live! Gisteren werd tijdens een bijeenkomst op onze brouwerij de nieuwe naam van het samenwerkingsverband tussen onder andere Vitens, Waterschap Vechtstromen en Grolsch gelanceerd."

Lees meer

GEZOCHT: Nieuw woord voor ‘vrijwilliger’

12/09/2023

"Impactmakers, helpende handjes, empowerment partners of goodwill ambassadeurs; wie nieuwe vrijwilligers zoekt, zal de taal van de doelgroep moeten spreken. Daarom slaan Humanitas en Grolsch in een ‘Een Ode aan…’ de handen ineen met niemand minder dan artiest Dio en roepen Nederland op om het woord vrijwilliger af te stoffen en te herformuleren. Immers, elkaars taal spreken bevordert het gevoel van verbondenheid en inclusie en dat is precies waar we naar op zoek zijn in de strijd tegen eenzaamheid. "

Lees meer

Grolsch en FC Twente introduceren met trots Clubliefde!

30/08/2023

"Grolsch en FC Twente zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Samen hechten wij veel waarde aan mooie dingen in het leven; vriendschap, voetbal en tijd voor elkaar. Met dat in de gedachten heeft Grolsch samen met FC Twente de handen ineengeslagen om een uniek bier te creëren voor een uniek moment, gebrouwen in kleine hoeveelheden in de Grolsch Proefbrouwerij."

Lees meer

Emily Pittman nieuwe Managing Director Koninklijke Grolsch

28/07/2023

"Koninklijke Grolsch kondigt de benoeming aan van Emily Pittman als nieuwe Managing Director. Emily neemt het stokje over van Petra Maricova (Finance Director), die de afgelopen maanden als interim Managing Director fungeerde na het vertrek van Andrei Haret."

Lees meer

Grolsch gaat gebruik maken van zonne-energie uit nieuw te bouwen zonneparken

13/07/2023

"Brouwerij Grolsch gaat voor een meerjarige periode elektriciteit afnemen van nieuw te bouwen zonneparken. AMPYR Solar Europe en Asahi Europa & International (AEI) - waar Grolsch deel van uitmaakt - hebben hun handtekening gezet onder een overeenkomst voor de levering van zonne-energie. Deze zonneparken worden gebouwd op verschillende plekken in Nederland en hebben een capaciteit van meer dan 22 MWp. Grolsch gaat deze zonne-energie gebruiken voor de productie van haar bier. "

Lees meer

Grolsch sleept Asahi Global Philosophy Award in de wacht in Tokyo

01/06/2023

"Koninklijke Grolsch heeft tijdens de Asahi Global Philosophy Awards in Tokyo op 31 mei 2023 de Grand Prix in ontvangst mogen nemen voor haar warmteleveringsproject met Twence. Tijdens de wereldwijde ceremonie, die online te volgen was en waaraan Asahi collega's wereldwijd enthousiast deelnamen, won Grolsch de Grand Prix Award met unanieme stemmen van de jury. Na een uitstekende en boeiende presentatie werd For Hops uit Tsjechië door het online publiek als beste verkozen en kreeg de publieksprijs. De Award of Excellence ging naar het project Global Rollout of Technology for Developing Next-Gen Non-Alcoholic Beverages van AGH Japan. "

Lees meer

Bierbrouwer Grolsch weer stap dichter bij realiseren duurzame ambitie

25/04/2023

"Na de recente introductie van een nieuw, circulair Grolsch krat is er opnieuw duurzaam nieuws uit Enschede: vandaag publiceert Koninklijke Grolsch haar duurzame resultaten over 2022. Éen van de hoogtepunten was de ingebruikname van de warmteleiding van Twence, waarmee de brouwerij in 2022 grotendeels van fossiele energie is overgeschakeld op duurzame energie. En ook op maatschappelijk gebied zette de bierbrouwer duurzame stappen met de introductie van haar eigen vrijwilligersprogramma. Deze - en andere hoogtepunten - zijn te lezen in de duurzame highlights 2022, die Grolsch vandaag publiceert."

Lees meer

LINDA. lanceert LINDA.BIER. in samenwerking met Grolsch

20/04/2023

"Om te vieren dat LINDA. dit jaar 20 jaar bestaat brengt het merk haar eigen bier uit, speciaal door Grolsch voor LINDA. gebrouwen. Bij de samenstelling van het bier werd, naast de meesterbrouwer van Grolsch, natuurlijk ook de LINDA. redactie en lezer betrokken. Zo ontstond Brut Blond, een fris en fruitig lichtblond bier. Proosten doe je samen, dus is het LINDA.BIER verkrijgbaar in een giftpack, bestaande uit twee beugelflessen met twee glazen. Vanaf vandaag te bestellen via de webshop van Grolsch. Vanaf 1 mei is de set te koop voor € 9,99 (adviesprijs) bij de grote supermarkten."

Lees meer

Grolsch introduceert: het ‘niet-zo-nieuwe’ krat

19/04/2023

"Grolsch brouwt al meer dan 400 jaar voor verbondenheid. Voor oprechte momenten met familie, vrienden, collega’s, de buurt en de club. En om dat ook nog zeker voor de komende 400 jaar te blijven doen, gebeurt dit op duurzame wijze. Grolsch daagt zichzelf continu uit: hoe kan het proces steeds milieuvriendelijker, zonder in te leveren op resultaten? En daarin zet de brouwerij opnieuw een grote stap. Grolsch introduceert, voor het eerst sinds 2007, hun ‘niet-zo-nieuwe’ Grolsch krat: een nieuw krat gemaakt van oude kratten."

Lees meer

Samen aan de slag om waterschaarste in Twente aan te pakken

22/03/2023

"Ons land wordt de laatste jaren steeds meer geconfronteerd met droogte en waterschaarste. Om het waterbewustzijn te vergroten en samen te investeren in nieuwe proeftuinen en business cases die bijdragen aan de weerbaarheid van Twente voor droogte en waterschaarste, hebben verschillende partijen hun krachten gebundeld. Onder de naam ‘Ons Blauwe Goud’ gaan Waterschap Vechtstromen, Vitens, Grolsch, Universiteit Twente, Hogeschool Saxion en Stichting Pioneering samen aan de slag om waterschaarste in de regio Twente aan te pakken."

Lees meer

Grolsch introduceert nieuw alcoholvrij speciaalbier: Zomertijd 0.0%

09/03/2023

"Na de succesvolle introductie van Grolsch Herfstbier 0.0% en Weizen 0.0% introduceert Grolsch nu een zomers 0.0% speciaalbier: Grolsch Zomertijd 0.0%. Grolsch biedt hiermee een verantwoord alcoholvrij alternatief om van te genieten in het voorjaar en de zomer. Met deze introductie speelt Grolsch in op de groeiende vraag naar alcoholvrije speciaalbieren in Nederland."

Lees meer

Grolsch neemt tweede Lean & Green star in ontvangst

07/03/2023

"Vandaag mochten we onze tweede Lean & Green NL star in ontvangst nemen. Een mooie waardering voor onze inspanningen om onze distributiestromen - waaronder kelderbier, export en De Klok Dranken - verder te verduurzamen. Ook veel dank aan onze partners Bolk Transport bv, Combi Terminal Twente B.V. en Heisterkamp Transportation Solutions, zonder hen was dit ons niet gelukt."

Lees meer

Grolsch neemt nieuwe warmteleiding Twence in gebruik

22/12/2022

"Vanaf vandaag maakt de Grolsche bierbrouwerij gebruik van duurzame warmte van Twence. Een primeur, want het is het eerste bedrijf dat rechtstreeks duurzame warmte van Twence ontvangt in de vorm van warm water en dit inzet voor industriële processen, zoals het opwarmen van pasteurs en spoelmachines. De brouwer zet hiermee opnieuw een grote stap in haar energietransitie ambitie om een klimaat neutrale brouwerij te worden. Vanmiddag werd de warmteleiding feestelijk in gebruik genomen in aanwezigheid van onder andere Andries Heidema, commissaris van de Koning in de provincie Overijssel en burgemeester van Enschede, Roelof Bleker. "

Lees meer

Grolsch & Gemeente Enschede ‘Zetten ook de knop om’!

28/10/2022

"Het is geen nieuws dat de energieprijzen hoog zijn. Zeker nu het weer kouder wordt, en met de stijgende kosten en energieschaarste als gevolg van de oorlog in Oekraïne, willen Nederlanders graag op hun energieverbruik besparen. Daarom heeft de Rijksoverheid landelijk haar ‘Zet ook de knop om’-campagne herstart. In de binnenstad van Enschede is de campagne vanavond van start gegaan met het uitreiken van de eerste Grolsch-campagneviltjes door Enschedese wethouder Jeroen Diepemaat."

Lees meer

Grolsch & Brouwersnös brouwen samen een uniek bier voor de Slag om Grolle

05/10/2022

"Op 21, 22 en 23 oktober vindt in Groenlo de Slag om Grolle plaats. Speciaal voor deze gelegenheid hebben brouwers Koninklijke Grolsch en Brouwersnös de handen in elkaar geslagen voor een ‘collabbrew’. Vandaag lanceren de brouwers samen het bier vanuit ‘t Brouwersnös in Groenlo. Het bier, dat door deelnemers van de bijbehorende prijsvraag Dulcken is gedoopt, is een bruin bier met kandij. "

Lees meer

Grolsch brouwt beste 'Weizen' en 'Gerstewijn' ter wereld

30/08/2022

"Brouwer sleept twee wereldtitels in de wacht bij World Beer Awards! Nadat Grolsch vorige maand al dertien awards in de wacht sleepte bij de eerste ronde van de World Beer Awards (WBA), heeft de brouwer tijdens de grande finale maar liefst twee wereldtitels weten te bemachtigen: Grolsch Krachtig Kanon en Grolsch Puur Weizen mogen zich een jaar lang ‘Beste Bier van de Wereld’ binnen hun categorie noemen. "

Lees meer

Koninklijke Grolsch produceert nu groen gas uit eigen afvalwater!

15/08/2022

"Bierbrouwer Grolsch heeft met succes het eerste groen gas geproduceerd uit eigen afvalwater. Op het terrein van de brouwerij is een groen gasinstallatie geplaatst die jaarlijks 1 miljoen Nm3 groen gas uit biogas gaat produceren. Dit komt overeen met het gasverbruik van ongeveer 700 Twentse huishoudens. Het groen gas, een duurzame vervanger van fossiel aardgas, wordt bijgemengd in het bestaande aardgasnet. De technologie is geleverd door bio-energiebedrijf en plaatsgenoot HoSt Groep, die in deze ‘Energy as a Service'-samenwerking eigenaar en beheerder is van de installatie."

Lees meer

Eén kilometer warmteleiding dertig meter diep onder A35 door

06/07/2022

"Duurzame warmte slim inzetten om grotendeels van het aardgas af te kunnen: Koninklijke Grolsch en Twence gaan het realiseren. Met de warmteleiding, die deze week onder de A35 is doorgetrokken, zijn we dichterbij de oplevering eind december 2022. Er is twee keer een leiding van vijfhonderd meter onder de A35 door getrokken. Een megaklus, maar we zijn er!"

Lees meer

SolarOnTop

16/06/2022

"Bij Koninklijke Grolsch zijn we continue bezig met verduurzamen en dus altijd op zoek naar manieren om ons bier nóg groener te maken. Hierin zoeken we graag de samenwerking op. Ook op het gebied van transport. Met de ambitie voor een volledig CO2- neutrale waardenketen zijn we dan ook trots op een nieuw duurzaamheidsinitiatief bij één van onze transportpartners Heisterkamp Transportation Solutions: Solar On Top. "

Lees meer

Koninklijke Grolsch voegt Caribisch bier toe aan portfolio

18/05/2022

"Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi Europe & International - heeft een nieuwe specialiteit toegevoegd aan haar portfolio: Captain Jack Original. Een bier met 6% alcohol en de kruidigheid van de exotische Caraïben. Captain Jack is al succesvol op andere markten binnen Asahi en is sinds april ook verkrijgbaar op de Nederlandse markt."

Lees meer

Grolsch brouwt bier met Nederlandse thee van LocalTea

17/05/2022

"Grolsch komt deze maand met een verrassend nieuw bier. De bierbrouwer uit Enschede gaat namelijk een samenwerking aan met LocalTea: de enige grootschalige theeverbouwer in Nederland. Twee bedrijven die op het oog verschillen, maar veel overeenkomsten hebben. Beide bedrijven produceren zo duurzaam mogelijk, staan altijd open voor nieuwe ideeën en willen met hun producten mensen aanmoedigen om tijd te nemen voor een lekker drankje én elkaar. Smelt deze populaire dranken samen en je komt tot een bijzonder bier: Blont met een t(hee)."

Lees meer

Bezoek de Grolsch Brouwerij in de Week van het Nederlandse Bier

12/05/2022

"Dit jaar staat de Nederlandse biercultuur weer centraal tijdens de Week van het Nederlandse Bier, van 19 mei tot en met 29 mei. Nadat de deuren van de brouwerij wegens COVID-19 bijna twee jaar verplicht gesloten moesten blijven, grijpt de Enschedese brouwer de Week van het Nederlandse Bier aan om bierliefhebbers en geïnteresseerden uit te nodigen op de brouwerij. Tijdens een vernieuwde tour komen geïnteresseerden alles te weten over bier, het brouwproces, de reclames en geschiedenis van Grolsch."

Lees meer

Dorst lessen bij Grolsch: Samen op zoek naar oplossingen voor droogte

06/05/2022

"2018, 2019 en 2020 betekenden een kentering in het beeld dat we in Nederland altijd voldoende zoetwater beschikbaar hebben. In Twente viel er in die jaren significant minder neerslag en was de verdamping een stuk hoger vanwege de warme zomers. Deze droogte is nog steeds voelbaar. Grondwatervoorraden blijven kwetsbaar en een paar droge maanden is direct voelbaar voor natuur en landbouw. "

Lees meer

Tijd voor elkaar, tijd voor Grolsch:

29/04/2022

"Grolsch brouwt al meer dan 400 jaar bier om mensen te verbinden met elkaar. Voor oprechte momenten met familie en vrienden, collega’s, de buurt en de club. De bierbrouwer heeft de ambitie om te groeien en introduceert daarom een nieuwe campagne die voortbouwt op deze rijke historie maar tegelijkertijd past in de huidige tijd. Deze campagne gaat bierdrinkers herinneren, prikkelen en inspireren om tijd te maken voor elkaar want dat maakt pas echt gelukkig. Grolsch lanceert: Tijd voor elkaar, Tijd voor Grolsch."

Lees meer

Wereldprimeur: Nederland eerste land met tankbier Peroni Nastro Azzurro

21/04/2022

"Koninklijke Grolsch heeft de wereldprimeur: het eerste land ter wereld dat Peroni Nastro Azzurro tankbier levert in de horeca vanaf april 2022. Wereldwijd wordt het Italiaanse premium biermerk geserveerd in meer dan 70 landen, maar in geen enkel land ter wereld wordt dit bier al vers getapt uit een biertank. Met deze innovatie wordt niet alleen de forse groeiambitie van het merk extra kracht bijgezet, maar worden ook grote stappen gezet op duurzaamheidsgebied."

Lees meer

Bierbrouwer Grolsch weer stap dichter bij CO2 neutrale brouwerij

31/03/2022

"Resultaten Grolsch Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2021 online beschikbaar"

Lees meer

Eerste schop de grond in voor warmteleiding van Twence naar brouwerij Grolsch

30/03/2022

"Aanleg ondergrondse warmteleiding officieel van start"

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

22/03/2022

"Dat duurzaam en verantwoord ondernemen in ons DNA zit hoeven we niet meer uit te leggen. Wél vertellen we je graag meer over de mooie initiatieven en projecten die we, vanuit onze duurzaamheidsgedachte, ondersteunen. Deze keer vertelt collega Henrike Overdijk, Corporate Communicatie Manager, over haar kijk op zwerfafval en over hoe we er binnen Grolsch alles aan doen om dit zoveel mogelijk tegen te gaan."

Lees meer

Grolsch en Rugby Nederland samen naar de Rugby World Cup 2027

15/02/2022

"Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende 5 jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen. De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France. "

Lees meer

Groen gas bij Grolsch! HoSt levert technologie

24/01/2022

"Het groene Grolsch biertje wordt nog groener nu Koninklijke Grolsch - naast het gebruik van duurzame warmte van Twence - ook voor groen gasproductie kiest. Het Enschedese bio-energiebedrijf HoSt neemt het biogas van de Grolsch afvalwaterzuivering af en plaatst een biogasopwerker die jaarlijks ruim 1 miljoen Nm3 groen gas gaat produceren uit dit biogas. Een groene regionale samenwerking die zorgt voor vergroening van het bierbrouwproces én het regionale gasnet. Dit duurzame alternatief voor fossiel aardgas levert gas overeenkomstig met circa 700 Twentse huishoudens."

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

27/12/2021

"Dat duurzaam en verantwoord ondernemen in ons DNA zit hoeven we niet meer uit te leggen. Wél vertellen we je graag meer over de mooie initiatieven en projecten die we, vanuit onze duurzaamheidsgedachte, ondersteunen. Deze keer vertelt collega Daniek Huisman, Talent Acquisition Specialist, over haar eigen ervaringen rondom diversiteit & inclusiviteit en over hoe we er binnen Grolsch hard aan werken om deze begrippen te integreren in onze dagelijkse manier van werken"

Lees meer

Grolsch proost op een nieuw jaar met Geluk

22/12/2021

"Vandaag lanceert bierbrouwer Grolsch haar vierde - en laatste van dit jaar - limited edition specaalbier: Geluk. Eerder dit jaar werden Geloof, Hoop en Liefde gelanceerd. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin COVID-19 nog steeds aanwezig is. De vier thema’s zijn gebaseerd op de blaadjes van een klavertjevier, een krachtig en herkenbaar symbool dat staat voor voorspoed. De bieren verschijnen in gelimiteerde oplage."

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

15/12/2021

"Dat duurzaam en verantwoord ondernemen in ons DNA zit hoeven we niet meer uit te leggen. Wél vertellen we je graag meer over de mooie initiatieven en projecten die we, vanuit onze duurzaamheidsgedachte, ondersteunen. Deze keer vertelt collega Alwin Kulsdom, Teamleader Shipping & Forwarding, over zijn passie voor Grolsch en over de duurzame stappen die we maken - en nog gaan maken - op het gebied van Transport. "

Lees meer

Grolsch doet kartonnen draagtrays in de ban

09/12/2021

"Bierbrouwer Grolsch neemt afscheid van de kartonnen festivaldraagtray en schakelt volledig over op herbruikbare draagtrays van gerecycled plastic. Met de introductie van de circulaire tray voor festivals en evenementen wil Grolsch een bijdrage leveren aan het reduceren van de hoeveelheid afval op festivals, het maximaliseren van circulaire verpakkingen én het creëren van duurzame bewustwording onder festivalbezoekers."

Lees meer

Holland Malt realiseert eerste emissievrije mouterij ter wereld in Eemshaven

08/12/2021

"Opnieuw een mooie stap in onze reis naar het realiseren van een klimaatneutrale brouwerij in 2025 én een volledig CO2 vrije keten in 2050! Holland Malt – één van onze partners - start met de realisatie van een volledig emissievrije mouterij in Eemshaven, provincie Groningen. "

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

19/11/2021

"Dat duurzaam en verantwoord ondernemen in ons DNA zit hoeven we niet meer uit te leggen. Wél vertellen we je graag meer over de mooie initiatieven en projecten die we, vanuit onze duurzaamheidsgedachte, ondersteunen. Deze keer vertelt collega Joost Nawijn, Packaging Material Development Specialist, over zijn gedrevenheid om het beter te willen doen op het gebied van duurzaamheid en over de introductie van onze duurzame TopClip verpakking. "

Lees meer

Groen licht voor warmtelevering Twence aan Grolsch

29/10/2021

"Grolsch en Twence kunnen officieel van start met de aanleg van de ondergrondse leiding, waarmee Twence in 2022 duurzame warmte gaat leveren aan Grolsch. De benodigde vergunningen voor deze leiding en voor de benodigde aanpassingen bij Grolsch zijn afgegeven. Deze duurzame vorm van warmtelevering reduceert de CO2-emissie van Grolsch met 72% (5.500 ton) per jaar. Dit staat ongeveer gelijk aan de hoeveelheid uitstoot van zo’n 1.800 huishoudens per jaar. "

Lees meer

Bierbrouwers Grolsch en Hoop brouwen uniek ‘Vredespijpje’

29/10/2021

"Eerder dit jaar leek het er heel even op dat beide bierbrouwers af zouden stevenen op een conflict. De naam ‘Hoop’ – door de Craftbrouwers uit Zaandijk vastgelegd als merknaam – werd toen door de bekende Twentse brouwers per abuis ingezet als onderdeel van een serie limited speciaalbieren. Waar vandaag de dag vaak alles in stelling wordt gebracht om elkaar juridisch te lijf te gaan, losten beiden partijen dit heel anders op: door gezamenlijk bier te brouwen. Op 28 oktober was het zo ver en werd de unieke Collab gepresenteerd: het Vredespijpje, een overheerlijke Baltic Porter (8,3% vol.)."

Lees meer

Na Hoop en Geloof komt Grolsch met Liefde

21/10/2021

"Vandaag lanceert bierbrouwer Grolsch haar derde limited edition specaalbier: Liefde. Eerder dit jaar werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt tot slot Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin Corona nog steeds aanwezig is. De vier thema’s zijn gebaseerd op de blaadjes van een klavertjevier, een krachtig en herkenbaar symbool dat staat voor voorspoed. De bieren verschijnen in gelimiteerde oplage. "

Lees meer

Grolsch zet Meesterbrouwer in de supermarkt

20/10/2021

"Winkelbezoekers kunnen vanaf vandaag ‘Advies van de Meesterbrouwer’ krijgen in hun zoektocht naar een lekker en passend bier. Bierbrouwer Grolsch heeft een interactief display ontwikkeld, waar consumenten een Grolsch bier kunnen scannen en ter plekke advies krijgen van Meesterbrouwer Marc Janssen. Grolsch creëert hiermee een nieuwe en unieke winkelervaring."

Lees meer

Volop aandacht voor BOB tijdens geslaagde Military Boekelo-Enschede 2021

14/10/2021

"Als brouwer stimuleren we verantwoord alcoholgebruik, ook als het gaat om alcohol en verkeer. Tijdens de 50ste editie van de Military Boekelo-Enschede hebben we daarom samen met de organisatie van het evenement en Veilig Verkeer Nederland onze krachten gebundeld om aandacht te vragen voor de BOB campagne"

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

05/10/2021

"Dat duurzaam en verantwoord ondernemen in ons DNA zit hoeven we niet meer uit te leggen. Wél vertellen we je graag meer over de mooie initiatieven en projecten die we, vanuit onze duurzaamheidsgedachte, ondersteunen. Deze keer vertelt collega Susan Ladrak, Sustainability Manager, over haar liefde voor de natuur en over een belangrijk project in onze reis naar een klimaatneutrale brouwerij."

Lees meer

Koninklijke Grolsch introduceert Dunkel Weizenbock

21/09/2021

"Na de prijswinnende introductie van Herfstbier 0.0% vorig jaar voegt de Enschedese brouwer opnieuw een bier toe aan haar herfstbierassortiment: Grolsch Dunkel Weizenbock. Dit amberkleurig tarwebier is vanaf nu verkrijgbaar in de bruine beugelfles. Als marktleider in het herfstbiersegment heeft de brouwer inmiddels een breed assortiment aan herfstbieren opgebouwd en speelt hiermee in op de populariteit van herfstbieren. "

Lees meer

Bierbrouwer Grolsch zet nieuwe norm met kartonnen blikverpakking in bier

16/09/2021

"Koninklijke Grolsch zet met de introductie van de kartonnen TopClip een nieuwe norm in blikverpakking. De nieuwe verpakking is 100% plasticvrij en door alle blikfolies in Nederland te vervangen door deze kartonnen TopClip-verpakkingen bespaart Grolsch per jaar ruim 100.000 kg plastic. Deze hoeveelheid komt overeen met ruim 4 miljoen nieuwe plastic tassen en zorgt voor een CO2-reductie van 36% ten opzichte van nieuwe plastic folie en 16% ten opzichte van recyclede plastic folie."

Lees meer

Grolsch brouwt de beste Lentebok en Zomerbok ter wereld

10/09/2021

"Nadat Grolsch vorige maand tijdens de eerste ronde al negen awards in de wacht sleepte bij de World Beer Awards (WBA), heeft de brouwer tijdens de grande finale maar liefst twee wereldtitels weten te bemachtigen: Grolsch Frisse Lentebok en Grolsch Kristalheldere Zomerbok mogen zich een jaar lang ‘beste bier van de Wereld’ binnen hun categorie noemen. In 2007 won Grolsch voor het laatst een wereldtitel, toen met Grolsch Puur Weizen."

Lees meer

Internationale FAS Awareness Day

09/09/2021

"Ieder jaar vindt op 9 september de FAS (Foetaal Alcohol Syndroom) Awareness Day plaats. Op deze speciale dag wordt wereldwijd meer aandacht gevraagd voor de gevolgen van alcohol drinken tijdens de zwangerschap. Lees hier meer over het FAS-Project en bekijk de animatie."

Lees meer

Kick-In 2021: studenten zonder invloed

03/09/2021

"Als brouwer stimuleren we verantwoord alcoholgebruik. Ook als het gaat om alcohol en verkeer, want die twee gaan natuurlijk niet samen. We zoeken hierin graag de samenwerking op, om zoveel mogelijk impact te kunnen hebben. Samen met Rijden Zonder Invloed en de Universiteit Twente maakten we tijdens de Kick-In een nieuwe lichting studenten op een aansprekende én veilige manier kennis met de gevaren van rijden onder invloed. "

Lees meer

Grolsch valt negen keer in de prijzen bij de World Beer Awards

20/08/2021

"Ook in 2021 weet Grolsch weer prijzen te winnen tijdens de World Beer Awards (WBA). Maar liefst vijf speciaalbieren mogen zich een jaar lang ‘Nederlands’ beste bier’ noemen binnen hun categorie. Deze bieren zullen op 9 september aanstaande in hun eigen categorie strijden om de titel ‘Worlds’ Best Beer’. In totaal sleepte Grolsch negen prijzen in de wacht."

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

05/08/2021

"Weet jij nog hoe oud je was toen je jouw eerste biertje dronk? Ik kan het me nog goed herinneren, want ik werd kampioen met mijn hockey elftal toen en was 15 jaar. Destijds was dat niet heel gek, wat me gelijk doet beseffen dat dit dan ook al een hele tijd geleden is ;-) In de afgelopen jaren is er veel veranderd in de regelgeving rondom alcohol."

Lees meer

Na Hoop komt Grolsch nu met nieuw speciaalbier Geloof

27/07/2021

"Waar in april 64% van de Nederlanders de toekomst nog rooskleurig tegemoet zag, gelooft op dit moment 34% in een toekomst zonder Corona. Dat blijkt uit onderzoek van bierbrouwer Grolsch* naar de stemming van de Nederlanders. Grolsch wil met een vierdelige serie speciaalbieren Nederlanders een hart onder de riem steken. Eerder dit jaar werd Hoop gelanceerd, nu is er Geloof en later dit jaar volgen Liefde en Geluk. Een klavertje vier van thema’s die er samen voor zorgen dat Nederland positief gestemd vooruit kijkt."

Lees meer

7% is niet genoeg om onze oceanen te redden

01/07/2021

"Op 3 juli wordt een EU-verbod op wegwerpplastic van kracht. Hoewel het een grote stap is in de strijd tegen plasticvervuiling, verminderen alle gezamenlijke toezeggingen van overheden en de industrie de hoeveelheid plasticafval in onze oceanen met slechts 7%."

Lees meer

Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds investeert in de toekomst

30/06/2021

"De drie projecten die dit jaar vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds een bijdrage ontvangen zijn vandaag bekend gemaakt. Naast vakmanschap en karakter, beide belangrijke waarden voor Grolsch, spelen ook duurzaamheid, inclusiviteit en welzijn een belangrijke rol in de gehonoreerde initiatieven. "

Lees meer

#PositiveVipes: Viper Hard Seltzer maakt Social weer Social

26/05/2021

"Open een willekeurige post op social media en er staat altijd wel een reactie onder van iemand die het glas liever halfleeg dan halfvol ziet. Het onlangs gelanceerde Viper Hard Seltzer - het nieuwe merk van Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch - ziet dit glas graag zo vol mogelijk en gaat voor #PositiveVipes. Deze hashtag wordt de komende dagen dan ook ingezet met als doel om social media weer social te maken. Faberyayo trapte gisteren af en gaat deze week, samen met Maradonnie en Goldband, negatieve comments op social media te lijf met een verfrissend geluid in de vorm van een liedje - en liefde."

Lees meer

Grolsch zorgt voor koud bier binnen handbereik tijdens EK voetbal

21/05/2021

"We kennen het allemaal: je loopt tijdens een voetbalwedstrijd even naar de koelkast voor een koud biertje, en nét op dat moment wordt die ene legendarische goal gescoord. Ontzettend balen natuurlijk, maar Grolsch komt deze zomer met de oplossing: de Grolsch Beugelkoelkast! Vanaf maandag 24 mei kunnen consumenten een actiecode invullen op https://www.grolsch.nl/ek. Met deze actiecode maken ze kans op één van de 504 Beugelkoelkasten, die 21 dagen lang ieder uur verloot worden. Laat die goals maar komen! "

Lees meer

Koninklijke Grolsch en Brouwerij Hoop komen met hoopvolle collaboration brew

14/05/2021

"Dat ‘Hoop’ als begrip zo beladen zou worden hadden de oprichters van de gelijknamige Brouwerij uit Zaandijk niet voorzien toen zij in 2016 startten. De naam refereert aan de lange Zaanse nautische geschiedenis, maar Corona heeft ervoor gezorgd dat ‘Hoop’ in het afgelopen jaar een andere lading heeft gekregen. Met de naderende versoepelingen die het jaar 2021 met zich mee moet brengen was het de Grolsche Bierbrouwerij die voelde dat hier een sympathieke actie op zijn plaats was. Het idee was om in een vierluik de thema’s Hoop, Geloof, Liefde en Geluk te lanceren via vier afzonderlijke Speciaalbieren. Eind april werd het eerste speciaalbier gelanceerd: Grolsch Hoop."

Lees meer

Koninklijke Grolsch en Qredits slaan handen ineen voor financiering horeca

12/05/2021

"Bierbrouwerij Koninklijke Grolsch en kredietverstrekker Qredits werken samen om horecaondernemers vooruit te helpen in deze financieel zware tijden. De twee bedrijven slaan de handen ineen en faciliteren een speciale kredietvorm voor klanten en potentiële klanten van de Enschedese bierbrouwer. "

Lees meer

Grolsch biedt optimisme met nieuw speciaalbier Hoop

28/04/2021

"Het optimisme onder Nederlanders keert langzaamaan terug. Zo ziet 63,8% de toekomst hoopvol en rooskleurig tegemoet en geeft 75,3% hun leven op dit moment een 7 of hoger. Dat blijkt uit onderzoek van bierbrouwer Grolsch* naar de stemming van Nederlanders. De bierbrouwer wil dit hoopvolle en optimistische gevoel de komende maanden vasthouden én versterken. Daarom komt ze met een nieuw speciaalbier, een Lente IPA dat de naam Hoop draagt. Daarnaast roept Grolsch met de lancering van Hoop heel Nederland op hoopvolle verhalen met hen te delen. Deze verhalen gaat de brouwerij het komende jaar delen via social media en bierviltjes op terrassen door het hele land zodat we ons samen door de laatste loodjes heen kunnen slaan. "

Lees meer

Grolsch en Talpa Network lanceren Grolsch 0.0 FM

26/04/2021

"Normaliter zegt Grolsch ‘proef karakter’ maar dankzij een nieuwe samenwerking met Radio Veronica is het karakter van Grolsch nu ook te horen. Grolsch 0.0 FM, een digitaal radiostation waarvan de audio 100% is opgenomen in de brouwerij van Koninklijke Grolsch in Enschede, is vanaf vandaag te beluisteren in de Radio Veronica-app, op radioveronica.nl en via JUKE."

Lees meer

Grolsch blijft onverminderd werken aan duurzame ambitie

22/04/2021

"Bierbrouwer Grolsch is weer een stapje dichterbij haar doel om in 2025 CO2 neutraal te zijn. Ondanks de pandemie - die ook voor Grolsch duidelijk voelbaar is – heeft de brouwer uit Enschede in 2020 wederom mooie resultaten behaald op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen. Zo werd een contract voor warmtelevering door Twence ondertekend, schakelde de brouwerij over op 100% groene stroom, werd de duurzame TopClip verpakking getest en bespaarde de brouwerij in totaal 172.800 kilo plastic. Deze - en andere duurzame projecten en resultaten - zijn te vinden in het online Jaaroverzicht Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2020, dat de brouwer vandaag publiceert. "

Lees meer

Viper Hard Seltzer klaar om Nederlandse markt te veroveren

20/04/2021

"Viper Hard Seltzer wordt vanaf deze week groot gelanceerd in de Nederlandse markt. Het merk heeft de afgelopen maanden gebouwd aan nationale distributie bij alle grote Nederlandse retailers en is overtuigd zo marktleider te worden in de hard seltzer categorie in Nederland. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend en wordt tevens een primeur beleefd: het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is én met een commercial op televisie te zien is."

Lees meer

Grolsch lanceert nieuwe campagne met hele 0.0% range

12/04/2021

"Vanaf 12 april start de nieuwe campagne voor Grolsch 0.0 bieren. Met een televisie commercial, diverse online video’s en activatie brengt het merk haar volledige range 0.0 bieren onder de aandacht. De campagne valt onder de overkoepelende campagne Proef Karakter, die de brouwerij drie jaar geleden lanceerde. Anders dan in de vorige campagnes staat deze campagne volledig in het teken van alcoholvrij bier."

Lees meer

Hoe gaat het nu met het project Groenwater?

09/04/2021

"Ieder jaar ondersteunen we vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds een aantal mooie, lokale projecten. Ook dit jaar zijn de inschrijvingen voor het fonds weer geopend. Groenwater was één van de projecten die in 2020 werden gehonoreerd. Benieuwd hoe het nu gaat met dit project? Je leest het in dit interview!"

Lees meer

Blog DUURZAAM. KARAKTER.

18/03/2021

"Dat duurzaam en verantwoord ondernemen in ons DNA zit hoeven we niet meer uit te leggen. Wél vertellen we je graag meer over de mooie initiatieven en projecten die we, vanuit onze duurzaamheidsgedachte, ondersteunen. Deze keer vertelt collega Jaap Hulshof, Manager Corporate Sponsoring & Corporate Events, over twee regionale initiatieven: de Enschedese Uitdaging en Move2Social."

Lees meer

Grolsch Puur Weizen vanaf nu verkrijgbaar in iconische bruine beugelfles

10/03/2021

"Voortaan is Grolsch Puur Weizen alleen nog verkrijgbaar in de iconische bruine beugelfles. Het bijzondere brouwproces, het eigen schenkritueel en de rijke historie maken Weizen tot één van de meest interessante bieren ter wereld, dat de laatste jaren flink aan populariteit wint. Volgens de Enschedese brouwer komt dit bekroonde bier het beste tot zijn recht in de karakteristieke bruine beugelfles, daarom heeft de brouwerij besloten te stoppen met verkoop in de 30cl fles."

Lees meer

Andrei Haret tekent de LEAD pledge voor diversiteit en inclusiviteit

08/03/2021

"Vandaag, op Internationale Vrouwendag, benadrukken wij dat we geloven dat iedere individuele werknemer gelijke behandeling en ondersteuning verdient, ongeacht geslacht, en ongeacht etniciteit of mogelijke beperking. Daarom heeft Andrei Haret, Managing Director bij Koninklijke Grolsch en Asahi Frankrijk, samen met vele andere CEO’s zijn handtekening gezet onder de LEAD pledge: een belofte dat gendergelijkheid en inclusiviteit bij ons altijd gestimuleerd zullen worden. "

Lees meer

Koninklijke Grolsch lanceert duurzamehoreca.nl

04/03/2021

"Koninklijke Grolsch lanceert vandaag een digitaal platform voor alle horecaondernemers in Nederland: duurzamehoreca.nl. Met dit online platform beschikt Grolsch over één toegankelijke centrale plek, waar horecapartners onder andere informatie kunnen vinden over de samenwerking en bestellingen kunnen plaatsen. Daarnaast is het een informatief platform voor alle actieve horecaondernemers. "

Lees meer

Jumbo Leussink Goor en Grolsch lanceren unieke bierbeleving

03/03/2021

"Achter de bestaande Jumbo supermarkt in Goor is vanaf vorig jaar hard gewerkt aan het neerzetten van een volledig nieuwe Jumbo supermarkt. De broers Tijn en Niek Leussink openen een zeer duurzame supermarkt in het meest duurzame supermarktpand van de Benelux. Hun passie voor bier en de relevantie van de biercategorie in de regio hebben geresulteerd in een unieke bierafdeling. Het brouwproces staat hier centraal, met echte ketels en een heuse afvullijn. Ook de duurzaamheidsambitie van beide partijen is hierin duidelijk zichtbaar"

Lees meer

Peroni Libera 0.0% en het Aston Martin Cognizant Formula One™️ team kondigen meerjarig partnerschap aan

25/02/2021

"Koninklijke Grolsch kondigt vandaag met trots een internationale samenwerking aan van moederbedijf Asahi, voor één van de vijf global brands: Peroni Libera 0.0%. Het Super Premium alcoholvrije biermerk gaat een meerjarig partnerschap aan met het Aston Martin Cognizant Formula One™️ Team. "

Lees meer

Grolsch blijft investeren in maatschappelijke initiatieven

16/02/2021

"Bierbrouwer Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds ook dit jaar geopend. Het fonds is bedoeld voor initiatieven in de regio’s Twente en de Achterhoek die bijdragen aan de sociale en economische groei van de regio. Juist in deze tijden vindt Grolsch het belangrijk om dit soort initiatieven een steuntje in de rug te geven. Inschrijven is mogelijk tot 30 april 2021."

Lees meer

Asahi introduceert Viper: de nieuwe hard seltzer in fles en blik

16/12/2020

"Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend en wordt tevens een primeur beleefd: het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is. Het drankje draagt de naam ‘Viper’ en heeft de ambitie om de Nederlandse markt te veroveren."

Lees meer

Grolsch sluit bijzonder jaar af met grootse bierproeverij

02/12/2020

"Op vrijdag 18 december 2020 organiseert bierbrouwer Grolsch de Grote Grolsch Kerst Proeverij. In een interactieve proeverij onder begeleiding van Meesterbrouwer Marc Janssen worden de drie karakteristieke Grolsch speciaal bieren Klassieke Blond, Volle Dubbel en Kruidige Tripel geproefd. Daarnaast krijgen deelnemers een exclusief kijkje in de brouwerij en treedt singer-songwriter Rob Dekay op. "

Lees meer

Sustainable Business Challenge 2020 gestart

04/11/2020

"Afgelopen vrijdag startte online de 8e editie van de Sustainable Business Challenge.In de aankomende weken dagen de deelnemende bedrijven – waaronder Grolsch - jong talent uit om tot een innovatie en haalbare oplossing te komen voor hun duurzaamheidsvraagstuk. "

Lees meer

Koninklijke Grolsch en Landschap Overijssel planten samen toekomstbestendig Kornuit Bos

16/10/2020

"De bestaande samenwerking tussen Koninklijke Grolsch en Landschap Overijssel heeft geleid tot een bijzonder project: het aanplanten van het toekomstbestendige Kornuit Bos. In dit bos staan verschillende boomsoorten die zijn opgewassen tegen het veranderende klimaat. "

Lees meer

Koninklijke Grolsch en Herstaco Stadion gaan partnership aan

18/09/2020

"Het Herstaco Stadion en Koninklijke Grolsch gaan een samenwerking aan voor de komende 5 jaar. Afgelopen donderdag, voorafgaand aan de seizoensstart van RBC Roosendaal tegen Bavel werden de handtekeningen onder de samenwerkingsovereenkomst gezet. "

Lees meer

Marktleider Grolsch introduceert donker alcoholvrij speciaalbier: Herfstbier 0.0%

14/09/2020

"Als eerste grote bierbrouwer in Nederland introduceert Grolsch een donker alcoholvrij bier. Grolsch biedt hiermee als marktleider in het Herfstbiersegment een verantwoord alternatief voor het najaar."

Lees meer

Grolsch Speciaalbieren acht keer in de prijzen bij de World Beer Awards

11/09/2020

"Ook dit jaar is Grolsch weer in de prijzen gevallen bij de World Beer Awards (WBA). Maar liefst vier speciaalbieren mogen zich een jaar lang ‘Nederlands’ beste bier’ noemen binnen hun categorie. Nog eens vier speciaalbieren wonnen een zilveren medaille"

Lees meer

Veronica en Grolsch lanceren crossmediaal filmplatform Movies Explained

09/09/2020

"Veronica en Grolsch slaan hun handen ineen en lanceren het crossmediale filmplatform Movies Explained, dat filmkijkers voorziet van extra uitleg, de filmagenda, context, feitjes en weetjes over hun favoriete film. "

Lees meer

Plastic Pact: hoe staan we ervoor?

21/08/2020

"Vandaag is het precies 1,5 jaar geleden dat we onze handtekening zetten onder het Plastic Pact. Welke stappen hebben we sindsdien gezet?"

Lees meer

Koninklijke Grolsch en Go Ahead Eagles verlengen partnership

23/07/2020

"Wat goed en vertrouwd is, moet je blijven koesteren. Dat geldt ook voor de samenwerking tussen Koninklijke Grolsch, De Klok Dranken en Go Ahead Eagles. Aan het al jarenlang durende Partnership wordt een nieuwe periode van vijf jaar toegevoegd."

Lees meer

Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds steunt drie lokale initiatieven

29/06/2020

"Ook dit jaar steunt bierbrouwer Grolsch initiatieven uit de regio vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds. Vandaag werden de drie gehonoreerde projecten bekend gemaakt. Naast karakter en vakmanschap, dat centraal staat bij Grolsch, spelen bij deze initiatieven ook innovatie en duurzaamheid een belangrijke rol."

Lees meer

Koninklijke Grolsch is een van de changemakers binnen Change-Inc.

26/05/2020

"Duurzaam en verantwoord ondernemen zit in ons DNA en is niet meer weg te denken uit onze dagelijkse manier van werken. Samen met bedrijven met diezelfde drive hebben we ons aangesloten bij Change.Inc."

Lees meer

Jan Linders supermarkten eerste retailpartner van Untappd in Nederland

20/05/2020

"Supermarktketen, Koninklijke Grolsch en Untappd gaan unieke samenwerking aan"

Lees meer

43% Nederlanders kent het Wilhelmus niet uit het hoofd

24/04/2020

"Maar liefst 3 op de 5 Nederlanders (62%) zegt slechts een beetje tot niet bekend te zijn met ons volkslied. Omdat de bierbrouwer graag wil dat iedereen maandag uit volle borst kan meezingen, hebben ze het eerste couplet van het Wilhelmus afgedrukt op een speciaal Oranje Blik."

Lees meer

Bierbrouwer Grolsch bijna van het gas af met warmte van Twence

21/04/2020

"Vandaag zet Grolsch opnieuw een forse stap richting een CO2- neutrale bierbrouwerij door het ondertekenen van een warmteleveringscontract met Twence. Twence gaat warmte, die volledig groen is opgewekt, leveren aan Grolsch. "

Lees meer

Grolsch gaat voor zero-waste en zet concrete stappen voorwaarts

15/04/2020

"Resultaten Grolsch Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2019 online beschikbaar "

Lees meer

Grolsch helpt de horeca

14/04/2020

"De horeca wordt zwaar getroffen door de huidige maatregelen en daarom vindt Grolsch het belangrijk om haar afnemers op diverse manieren te steunen. Als partner van #helpdehoreca doet de bierbrouwer dit op diverse manieren, zoals de verkoop van een speciaal Oranje Blik , het verwerken van opgehaald bier tot veevoer en het organiseren van speciale Grolsch #helpdehoreca Live Sessies in lege horecazaken."

Lees meer

Kornuit opent virtuele bar tijdens DGTL festival

09/04/2020

"Het pilsmerk Kornuit lanceert dit weekend een virtuele bar en foodcourt tijdens het grootste online festival ooit, DIGITAL DGTL. Dit weekend kunnen alle Amsterdamse DIGITAL DGTL bezoekers hier bier en maaltijden bestellen. Kornuit en enkele Kornuit-horecapartners bezorgen koude biertjes en festivalmaaltijden tot in de woonkamer."

Lees meer

Grolsch start tijdelijke ‘Bier aan Huis’ service

06/04/2020

"Grolsch bezorgt sinds donderdag 2 april tijdelijk bier aan huis bij consumenten in de regio Oost-Nederland. Met deze tijdelijke service – die is ontstaan vanuit de huidige situatie rondom COVID19 - biedt Grolsch consumenten in Oost-Nederland een veilige en comfortabele optie om Grolsch bier te kunnen kopen."

Lees meer

Koninklijke Grolsch ondersteunt ‘Help de Horeca’ initiatief

18/03/2020

"Het zijn uitzonderlijke tijden, niet in de laatste plaats voor onze horecaondernemers in Nederland. Meer dan ooit vragen deze tijden om de handen ineen te slaan. Met een nieuw initiatief genaamd ‘Help de Horeca’, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners – waaronder Koninklijke Grolsch - de Nederlandse horeca ondernemers in deze moeilijke periode. "

Lees meer

Grolsch introduceert twee nieuwe bieren

09/03/2020

"In de twee hardst groeiende segmenten van de Nederlandse biermarkt introduceert Grolsch twee nieuwe bieren: Grolsch Radler Minder Zoet en Grolsch Frisbittere IPA "

Lees meer

Grolsch stopt met wegwerp plastic voor al haar blikverpakkingen

02/03/2020

"Na overschakeling op 100% recycled blikfolie, nu introductie nieuwe kartonnen blikverpakking"

Lees meer

Asahi ondersteunt klimaatactie en biedt $50.000 voor duurzame landbouw

26/02/2020

"Deze klimaatactie staat open voor jonge innovators en startups, die een oplossing kunnen bieden voor de garantie van duurzame landbouw en boeren in staat kunnen stellen zich aan te passen aan de klimaatverandering. Oplossingen kunnen worden ingezonden tot 20 maart 2020. Kent u een project dat van toepassing zou kunnen zijn? Deel deze informatie binnen uw netwerk! Meer informatie kunt u vinden op: www.lead2030.com"

Lees meer

Grolsch zet in op Speciaalbieren

17/02/2020

"Ieder seizoen komt met z’n eigen karakter, net als de karaktervolle speciaalbieren van Grolsch. In onze nieuwe Speciaalbier campagne is daarom een hoofdrol weggelegd voor de seizoenen. Geniet ervan op jouw manier! Proef het seizoen. Proef Karakter. Grolsch "

Lees meer

Bierbrouwer Grolsch halveert haar CO2 emissies

16/01/2020

"Grolsch gebruikt per 1 januari 2020 100% groene elektriciteit van Europese windmolens "

Lees meer

Koninklijke Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik met nieuwe training voor de barvrijwilligers in Nederland

11/12/2019

"Koninklijke Grolsch gaat al haar klanten met een focus op sport- en studentenverenigingen én evenementen helpen om een gezonder alcoholbeleid te voeren. Barvrijwilligers kunnen sinds deze maand via de Enschedese brouwer een face-to-face Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) training volgen. "

Lees meer

Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds geopend

06/12/2019

"Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds 2020 geopend. Projecten en initiatieven kunnen worden ingediend."

Lees meer

Geniet & Geef actie met Grolsch levert recordopbrengst van € 127.525 op voor stichting KIKA

26/11/2019

"De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, kent in 2019 een recordopbrengst van maar liefst €127.525."

Lees meer

Grolsch introduceert Herfstbier 0.0% tijdens Military Boekelo-Enschede

08/10/2019

"Grolsch introduceert Grolsch Herfstbier 0.0% als onderdeel van de Grolsch Proeverij met daaraan voorafgaand een exclusieve primeur voor de Military Enschede-Boekelo."

Lees meer

Grolsch en Brouwersnös brouwen samen ‘Kloeck Volck’ voor Slag om Grolle

26/09/2019

" Nieuw speciaalbier exclusief verkrijgbaar rondom de Slag om Grolle 2019"

Lees meer

Grolsch leidt vakmannen op

25/09/2019

"Vakmanschap is Meesterschap. En dat vakmanschap blijven we graag verder ontwikkelen en doorgeven! De eerste collega’s hebben onze eigen bedrijfsopleiding ‘Vakman Grolsch’ met succes doorlopen. In samenwerking met het ROC van Twente mogen 16 collega’s zich inmiddels Procesoperator A noemen. En de tweede lichting is alweer van start gegaan!"

Lees meer

Geniet & Geef bier 2019 voor KiKa

03/09/2019

"Op 5 september 2019 veilt Hanna Verboom de eerste doos met 12 flessen Geniet & Geef bier voor KiKa. Voor deze zevende editie heeft Grolsch een uniek speciaalbier gebrouwen: Grolsch Honing Weizen. "

Lees meer

Kornuit steunt Trashpackers

20/08/2019

"Kornuit steunt Trashpackers op weg naar 100.000 volle vuilniszakken. Samen op weg naar minder, beter of geen plastic. "

Lees meer

Grolsch Speciaalbier in de prijzen bij de World Beer Awards

09/08/2019

"7 augustus werden de World Beer Awards (WBA) 2019 uitgereikt in Londen. Deze wereldwijde biercompetitie vindt jaarlijks plaats en de uitslag wordt dan ook hoog gewaardeerd. Tijdens de WBA worden bieren beoordeeld door een vakjury. Door blind te proeven geven zij een eerlijk oordeel. Dit jaar is Grolsch maar liefst 7 keer bekroond met een award."

Lees meer

Kornuit kiest voor duurzame POS-materialen

23/07/2019

"Kornuit staat voor duurzaam. Het pilsmerk stapt daarom over op duurzame Point of Sale (POS) materialen voor de presentatie van haar bier op de winkelvloer. "

Lees meer

Grolsch verlengt sponsorschap bij De Graafschap

27/06/2019

"De Graafschap en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met 2 jaar tot een nieuwe periode van 6 jaar. Afgelopen woensdag werden de handtekeningen gezet onder de nieuwe samenwerkingsovereenkomst."

Lees meer

Grolsch en Military Boekelo-Enschede verlengen contract

20/06/2019

"Koninklijke Grolsch en Military Boekelo-Enschede hebben hun samenwerking met een meerjarige overeenkomst verlengd."

Lees meer

Evenementenhal en Grolsch verlengen samenwerking

18/06/2019

"Evenementenhal (locaties Hardenberg en Gorinchem), onderdeel van Easyfairs Nederland, en Koninklijke Grolsch hebben hun samenwerking met een meerjarige overeenkomst verlengd. "

Lees meer

Grolsch en Kornuit starten met herbruikbare draagtrays op festivals

28/05/2019

"Draagtrays van gerecycled plastic om hoeveelheid afval op festivals verder te reduceren"

Lees meer

Blog Bas Koning ter Heege - Sr. Financieel Specialist

24/05/2019

""De biermarkt is een concurrerende markt, naast een aansprekend product is het juiste service- en kennisniveau volgens mij een vereiste om je te onderscheiden. Hierin probeer ik mijn steentje bij te dragen met mijn financiële basis en flexibele commerciële instelling. Als dit zich vertaalt in een geslaagde deal met tevreden partijen aan beide kanten van de tafel, kan ik op vrijdagmiddag met tevredenheid de week afsluiten in ons eigen café in de brouwerij.""

Lees meer

7 regionale initiatieven gehonoreerd vanuit Grolsch Vakmanschap en Meesterschap Fonds

23/05/2019

"Bierbrouwer Grolsch maakte eerder vanavond de zeven projecten bekend die dit jaar een bijdrage ontvangen vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds."

Lees meer

Grolsch en Brouwersnös brouwen samen speciaalbier voor Slag om Grolle

23/05/2019

"Grolsch en Brouwersnös brouwen samen speciaalbier voor Slag om Grolle - Nieuw speciaalbier exclusief verkrijgbaar rondom de Slag om Grolle 2019."

Lees meer

Grolsch ondersteunt Never Give Up On Your Cup campagne

17/05/2019

"Grolsch bundelt de krachten met festivalorganisatoren en andere drankmerken met als doel het succesvol lanceren van de Never Give Up On Your Cup campagne."

Lees meer

Grolsch zet volgende stappen in verdere verduurzaming van verpakkingen

30/04/2019

"Resultaten Grolsch Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2018 online beschikbaar."

Lees meer

Grolsch blijft sponsor van FC Twente

29/04/2019

"Grolsch blijft sponsor van FC Twente en verlengt naamgeving stadion voor 10 jaar. Afgelopen maandag werden de handtekeningen gezet onder de nieuwe samenwerkingsovereenkomst. Grolsch blijft daarmee tot medio 2030 als sponsor én naamgever van het stadion verbonden aan de club. "

Lees meer

Grolsch brouwt bier voor KiKa

25/04/2019

"Grolsch brouwt de zevende editie voor Geniet & Geef. Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, is een jaarlijkse initiatief waarbij horecaondernemers, Albert Heijn en Mitra geld inzamelen voor Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). "

Lees meer

Kornuit JAJEM: nieuwe biermix van pils en jenever

23/04/2019

"Deze week komt er een volledig nieuwe biermix op de markt: Kornuit JAJEM. Een frisse combi van bier en jenever ."

Lees meer

Grolsch viert karaktervol seizoen met speciaal FC Twente blik

22/04/2019

"Vanaf vandaag kunnen supporters van FC Twente op een bijzondere manier proosten op het kampioenschap van hun club in de Keuken Kampioen Divisie. Bierbrouwer Grolsch komt namelijk met een speciaal FC Twente blik. "

Lees meer

Kornuit x Bakkie Bakkie

10/04/2019

"Kornuit en Bakkie Bakkie introduceren een serie festival-podcasts"

Lees meer

Minder ter land, meer ter zee

04/04/2019

"Bij Grolsch vinden we duurzaamheid erg belangrijk ook als het aankomt op het vervoer van onze producten. "

Lees meer

Blog Kick Ditzel - HR Business Analyst

29/03/2019

""Werken bij Grolsch betekent voor mij een gouden combinatie van ambities kunnen verwezenlijken, doorontwikkelen en genieten!""

Lees meer

Cinetree en Grolsch starten creatieve samenwerking

21/03/2019

"Samen willen Grolsch en Cinetree in 2019 het Nederlandse publiek kennis laten maken met al het moois dat films en documentaires te bieden hebben."

Lees meer

Grolsch en Nederlands Film Festival partners in film

19/03/2019

"Grolsch en het Nederlands Film Festival (NFF) gaan vanaf 2019 een samenwerking aan voor minimaal drie jaar. "

Lees meer

Nieuw: Grolsch Weizen 0.0%

11/03/2019

"Grolsch brengt haar eerste alcoholvrije speciaalbier op de markt"

Lees meer

Blog Tomas Jansen - Pricing & Promotional Analyst

08/03/2019

""Wat ik vooral zo mooi vind aan Revenue Management is dat we de vertaalslag maken tussen marktinzichten en strategie. Zo zijn we nauw betrokken en vaak het startpunt voor de strategische cycli. We zijn dus vooral druk met de toekomstplannen en het anticiperen op veranderingen in de markt, hartstikke interessant!""

Lees meer

Nieuw: Grolsch Blond & Saison

05/03/2019

"Grolsch Blond en Saison enthousiast ontvangen en nu ook landelijk verkrijgbaar. Grolsch neemt wederom twee succesvolle Proeverij bieren op in haar bierportfolio en zijn vanaf deze week landelijk verkrijgbaar. "

Lees meer

Naast Kornuit pils is er nu ook Kornuit 0.0%

26/02/2019

"Grolsch introduceert Kornuit 0.0%, de alcoholvrije variant van het pilsmerk Kornuit. Alleen in blik verkrijgbaar met folie rondom vervaardigd van 100% gerecycled plastic. "

Lees meer

Waterbesparend project met record

07/02/2019

"Een bijzondere filtermethode waarbij keramische membranen worden gebruikt om ons spoelwater te zuiveren en opnieuw te gebruiken levert enorm veel waterbesparing op."

Lees meer

Blog Sjoerd van Willigen - Supply Chain Planner

20/12/2018

""Dat Grolsch bereid is om in mij te investeren geeft me veel vertrouwen. Het is ook zeker geen straf om te mogen werken in zo’n mooie brouwerij, en om in je vrije tijd gewoon van je eigen werk te mogen genieten! Ik voel me toch weer trots als ik waar dan ook een Grolsch biertje zie en denk: Dat bier heb ik ooit ingepland.""

Lees meer

Circulair denken en handelen in de bierindustrie

10/12/2018

"Collega's Koert van 't Hof, Jaap Sühre en Joost Nawijn vertellen Koen Groen van mijnzakengids.nl over het duurzaamheidsbeleid van Grolsch."

Lees meer

Grolsch Vakmanschap is Meesterschap geopend

06/12/2018

" Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds 2019 geopend. Projecten en initiatieven kunnen worden ingediend."

Lees meer

Echt.Karakter.

04/12/2018

" Grolsch is 4 december gestart met de nieuwe campagne ECHT.KARAKTER. Grolsch wil zich als werkgever nadrukkelijker neerzetten en zichtbaarder maken."

Lees meer

Grolsch start nieuwe bedrijfsopleiding ‘Vakman Grolsch’

19/11/2018

"Grolsch start met de opleiding 'Vakman Grolsch' om technische kennis en ervaring te waarborgen."

Lees meer

Grolsch 0.0% wint Gouden European Beer Star

15/11/2018

"Grolsch 0.0% is woensdag 14 november beloond met een gouden European Beer Star in de categorie ondergistend, alcoholvrij bier!"

Lees meer

Duurzaam verpakken

08/11/2018

"Wij, als Grolsch, willen dat onze producten veilig, goed en zo duurzaam mogelijk verpakt worden. Kijk naar ons nieuwe Kornuit krat, helemaal van gerecycled consumentenplastic."

Lees meer

Brouwerij artikelen beurs bij Grolsch

08/11/2018

"Zondag 4 november opent Grolsch haar deuren voor de Algemene Brouwerijartikelenbeurs van het Grolsch Verzamelaars Gilde die voor de 25e keer georganiseerd wordt. Dit jaar speciaal bij Grolsch. "

Lees meer

Grolsch kruidige Tripel in bruine beugelfles

13/09/2018

"De bruine beugelfles van Grolsch is terug van weggeweest. Vanaf deze week brengt de bierbrouwer haar Grolsch Kruidige Tripel in de bruine beugelfles op de markt. Na de vele positieve reacties op dit speciaalbier heeft Grolsch besloten de Kruidige Tripel opnieuw te introduceren."

Lees meer

Blog Anke Klumpers - Innovation Manager

12/09/2018

""Als je mij 4 jaar geleden had ik gezegd dat ik Sales zou gaan doen had ik je voor gek verklaard. Way out of my comfort zone maar man, wat heb ik in die 2 jaar veel geleerd!""

Lees meer

Grolsch en FC Twente tonen Karakter

17/08/2018

"Grolsch stond, staat, en zal altijd achter FC Twente blijven staan. Daarom hebben wij voor alle mensen die FC Twente een warm hart toedragen een korte film gemaakt. Met hoogte- en dieptepunten, met échte mensen met écht karakter."

Lees meer

Kornuit start met circulaire drinkbekers op festivals

23/07/2018

"Grolsch en Kornuit willen de hoeveelheid plastic afval op festivals verkleinenBierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerk Kornuit starten met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Het gaat om een pilot bij 8 à 10 evenementen dit seizoen."

Lees meer

Koeien houden ook van Grolsch

12/07/2018

"Bij Grolsch staat duurzaamheid voorop. In ons DVO jaarverslag lees je dat Grolsch 99,8% van ons afval hergebruikt. Neem bijvoorbeeld bierbostel: het restproduct van de mout dat overblijft nadat de suikers en de eiwitten eruit zijn gehaald voor ons eigen gerstenat. Wat gebeurt hiermee?"

Lees meer

Dé Achterhoekse Vlag

11/07/2018

"Zwarte Cross, Grolsch en Stichting Pak An hebben Achterhoekse Vlag van ontwerper Paul Heutinck gepresenteerd tijdens de premièredag Zwarte Cross. Deze vlag werd gekozen uit bijna 500 inzendingen bij een ontwerpwedstrijd."

Lees meer

De Feestfabriek en Grolsch proosten op verlenging samenwerking

09/07/2018

"Grolsch blijft de komende vijf jaar verbonden aan de Zwarte Cross en Mañana MañanaBezoekers van de Zwarte Cross en het meest relaxte festival van Nederland Mañana Mañana blijven de komende jaren proosten met Grolsch. Bierbrouwer Grolsch en organisator de Feestfabriek hebben het samenwerkingscontract opnieuw voor vijf jaar verlengd."

Lees meer

Popcultuurpodium Melkweg kiest voor biermerk Kornuit

07/06/2018

"Vanaf deze week kunnen de bezoekers van de Melkweg een Kornuit bestellen als ze aan de bar staan. Stichting Melkweg en Koninklijke Grolsch hebben voor het biermerk Kornuit een meerjarige samenwerking getekend. "

Lees meer

Blog Zorana Vos - Regio Accountmanager Retail

01/06/2018

""Mijn liefde voor bier en interesse voor mooie merken hebben mij hier gebracht. Toen ik voor het eerst op de brouwerij kwam, onder de indruk van het imposante gebouw en de geur van hop die al reikt tot voorbij de parkeerplaats, merkte ik al gelijk dat er een fijne sfeer hing; voor mij nog onbekende mensen zeiden gedag en toonden belangstelling. Ik voelde me welkom en dit gevoel is niet meer weggegaan.""

Lees meer

Drie regionale initiatieven gehonoreerd vanuit Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds

31/05/2018

"Bierbrouwer Grolsch maakte eerder vanavond de drie projecten bekend die dit jaar een bijdrage ontvangen vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds. De gehonoreerde projecten vormen een mooie mix van zowel sociale als economische initiatieven uit de regio. En in alle projecten speelt vakmanschap en meesterschap op de eigen wijze een belangrijke rol."

Lees meer

Ontwerpwedstrijd Achterhoekse vlag

14/05/2018

"Grolsch, Zwarte Cross en Stichting Pak An initiëren ontwerpwedstrijd en starten daarmee zoektocht naar Achterhoekse vlag."

Lees meer

Kornuit: Made of Moments

07/05/2018

"Afgelopen week is de nieuwe campagne van Kornuit: Made of Moments gestart. Met een TVC, online film, videoclip en activatie wil het merk een nieuwe generatie bierdrinkers (jongeren tussen 20 en 30 jaar) raken."

Lees meer

Blog Menno Scholten - Business Intelligence Analyst

11/04/2018

"Wat me positief verraste bij Grolsch is dat je geen jarenlange staat van dienst nodig hebt om gehoord te worden. Als je een goed inzicht hebt, dan wordt er geluisterd. Daarnaast wordt er veel belang gehecht aan carrièreplanning en persoonlijke ontwikkeling. Binnenkort start ik met het Young Development Program, een programma dat volledig gericht is op het ontwikkelen van je eigen kwaliteiten en het leren (her)kennen van je zwaktes. Met een groep van acht ambitieuze starters begint ons traject met 3 dagen in de Ardennen!"

Lees meer

Grolsch realiseert in 2017 laagste energie- en waterverbruik ooit

09/04/2018

"Nieuw duurzaamheidsverslag 'Duurzaam met karakter' online beschikbaar"

Lees meer

Grolsch Session IPA groot succes en nu ook landelijk verkrijgbaar

09/04/2018

"Positieve reacties op het nieuwe laag-alcoholische speciaalbier van Grolsch"

Lees meer

Nieuwe Kornuit krat gemaakt van 100% plastic consumentenafval

26/03/2018

"Bierbrouwer Grolsch introduceert een nieuw krat voor haar pilsmerk Kornuit. Het krat lijkt op het eerste oog niet echt bijzonder, maar vanuit duurzaamheid is deze absoluut uniek. Het krat is namelijk volledig gemaakt van plastic consumentenafval. Grolsch brengt hiermee als eerste ter wereld een krat op de markt vervaardigd van 100% gerecycled consumenten plastic."

Lees meer

Blog Mart Vlutters - Brandmanager Grolsch Speciaalbieren

16/03/2018

""Start small, think big!""

Lees meer

Grolsch lanceert nieuwe campagne 'Proef karakter'

13/03/2018

"Morgenavond beleeft de nieuwe tv-commercial van Grolsch haar primeur. Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch momenten. Haar liefde voor muziek, film, festivals en kunst steekt de bierbrouwer daarbij niet onder stoelen of banken. Deze commercial is de aftrap van de nieuwe Grolsch campagne ‘Proef karakter’. In deze campagne staat het eigenzinnige karakter van het merk en Grolsch pilsner centraal."

Lees meer

Alle Grolsch Radlers nu over op 35% minder suiker met behoud van smaak

01/03/2018

"Grolsch breidt Radler-assortiment verder uit: 0.0% Radler Gember Citroen en Radler LimoenMet ingang van dit voorjaar stapt bierbrouwer Grolsch voor al haar Grolsch Radlers over op een lager suikergehalte. De bierbrouwer kiest voor 35% minder suiker en speelt hiermee in op de behoefte van de consument aan producten met minder suikers. Tegelijk met de overstap naar een lager suikergehalte voor haar Radlers introduceert Grolsch ook twee nieuwe varianten: Grolsch 0.0% Radler Gember Citroen en Grolsch Radler Limoen. Deze nieuwe Limoen variant volgt op het succes van de 0.0% Radler Limoen, die Grolsch vorig jaar heeft geïntroduceerd."

Lees meer

Blog Jaap Hulshof - Grolsch omarmt de regio

19/02/2018

"Grolsch heeft haar roots in Oost Nederland en is daar trots op! En dat de regio voor ons ook ontzettend belangrijk is, zal vast iedereen beamen. Maar we omarmen deze regio ook echt en stimuleren daarbij de sociale én economische groei. We willen graag dat het goed gaat hier in onze mooie regio. "

Lees meer

Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds weer geopend

19/01/2018

"Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds weer geopend- Fonds ter bevordering van sociale en economische groei in Twente en de Achterhoek -   Bierbrouwer Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds 2018 opengesteld. Initiatieven die bijdragen aan de sociale en economische groei in de regio Twente en de Achterhoek kunnen zich tot en met 31 maart 2018 aanmelden. Ondernemerschap, innovatie, duurzaamheid, karakter en meesterschap zijn de 5 criteria waarop de initiatieven worden beoordeeld."

Lees meer

Blog Ype Jelle Boersma - Horeca Accountmanager Haarlem - Leiden

29/12/2017

"Als ik ’s ochtends in de auto stap en weet dat ik afspraken heb met meerdere ondernemers die nog niet mijn bieren schenken, dan voel ik de energie in mij borrelen en heb ik maar 1 doel: zorgen dat Grolsch ook hún brouwerij wordt! Stapje bij beetje wordt Grolsch zo de meest geliefde brouwerij van Nederland. Proost!"

Lees meer

Een mooi persoonlijk interview van onze Managing Director Andrei Haret!

22/12/2017

"Andrei Haret: van Roemeense revolutie naar Grolsch Bierbrouwerij ENSCHEDE - Het is een iconisch beeld uit de wereldgeschiedenis. De Roemeense dictator Nicolae Ceausescu werd op 21 december 1989 uitgejouwd door een enorme mensenmassa, op het plein voor zijn paleis in Boekarest. Grolsch-directeur Andrei Haret (47) was destijds dienstplichtig militair in Roemenië. De val van Ceausecu veranderde zijn leven. “Op Oudejaarsavond hoorden we in de kazerne voor het eerst de Lambada. Zulke muziek hadden we echt nog nooit gehoord."Achtentwintig jaar na die historische dag is Andrei Haret directeur van de Koninklijke Grolsch, een Twentse brouwerij binnen de Japanse multinational Asahi. Van zo’n internationale carrière mocht hij in zijn tienerjaren niet eens dromen."

Lees meer

Blog Juan Pérez Nijhuis - Brand Activation Manager Retail

01/12/2017

"Van idee tot display, op een creatieve wijze de harten stelen van de consument. In een dynamische omgeving waar, zowel letterlijk als figuurlijk, duizenden verschillende boodschappen op je af komen. Deze uitdaging maakt dat mijn werk nooit saai is! "

Lees meer

Blog Peter van Voskuilen – Revenue Manager

03/11/2017

"Naast mijn functie heb ik dit jaar ook het Young Development Programme afgerond, een erg nuttig en vooral superleuk programma op het gebied van persoonlijke ontwikkeling waar ik samen met 11 collega’s aan deel heb genomen! Als je ooit overweegt een startersfunctie bij Grolsch te doen, is de kans groot dat je hieraan zult deelnemen!"

Lees meer

Grolsch Proeverij

17/10/2017

"De Grolsch Proeverij is een concept waarbij Grolsch van september tot en met december 2017 vier nieuwe bieren in een kleine oplage en bij 29 geselecteerde zaken exclusief presenteert. "

Lees meer

Nieuw speciaalbier Grolsch Musketier exclusief verkrijgbaar bij Slag om Grolle 2017

16/10/2017

"Lezers Twentsche Courtant Tubantia bedenken biernaam voor Slag om Grolle"

Lees meer

Blog Christian Camps - Brand Manager Kornuit & Peroni

28/09/2017

"Het gevoel dat ik krijg wanneer ik mijn plannen goed heb uitgevoerd, en wanneer ik bijvoorbeeld onze nieuwe verpakking voor het eerst in de supermarkt zie staan of voor het eerst kan genieten van een eigen festival activatie, dat is voor mij als Brand Manager het mooiste dat er is."

Lees meer

DUURZAAMHEIDSBLOG - Verantwoord Samenwerken

26/09/2017

"Als bierbrouwer nemen we onze verantwoordelijkheid en vinden we het belangrijk dat consumenten - vooral jongeren, zwangeren en verkeersdeelnemers – verstandig omgaan met alcohol. "

Lees meer

Grolsch Weizen-IPA groot succes en nu ook verkrijgbaar in retail

11/09/2017

"De combinatie van twee populaire bierstijlen is door consumenten enthousiast ontvangen"

Lees meer

Grolsch en Dekmantel presenteren Selectors video 2017: Young Marco

07/09/2017

"Vervolg op de documentaire serie over de passie voor en vakmanschap in muziek."

Lees meer

Unieke bierwereld met ijskelder geopend bij Jumbo Leussink Haaksbergen

29/08/2017

"Jumbo Leussink brengt food en horeca bij elkaar en b(r)ouwt samen met Grolsch en Vlastuin Instore promotie & activatie een compleet en onderscheidend bierbelevingsconcept."

Lees meer

Ard Bossema nieuwe Marketing & Strategie directeur Koninklijke Grolsch

20/06/2017

"Ik kijk ernaar uit om samen met het team onze fantastische merken een nieuwe creatieve impuls te geven"

Lees meer

Mooie mix van sociale en economische initiatieven tijdens Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds avond

22/05/2017

"Met het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds wil Grolsch een bijdrage leveren aan de sociaal en economische groei in de regio. "

Lees meer

Grolsch blijft duurzaam verduurzamen voor een inclusieve en circulaire wereld

16/05/2017

"Nieuw duurzaamheidsverslag ‘Duurzaam Verduurzamen’ online beschikbaar "

Lees meer

Grolsch Proefbrouwerij en Weizen-IPA

12/05/2017

"Grolsch introduceert Weizen-IPA ter ere van openstelling Proefbrouwerij"

Lees meer

Grolsch introduceert Grolsch 0.0% en twee nieuwe 0.0% Radlers

06/03/2017

"Het aanbod alcoholvrij Grolsch bier breidt zich aankomende week verder uit."

Lees meer

Grolsch/De Klok Dranken en de Graafschap tekenen nieuwe partnership overeenkomst

06/03/2017

"Betaald voetbalorganisatie De Graafschap en Koninklijke Grolsch/De klok Dranken hebben maandagavond 6 februari jl, voorafgaand aan de wedstrijd tegen SC Cambuur, hun samenwerking voor de komende jaren bekrachtigd."

Lees meer

Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds geopend

13/02/2017

"Bierbrouwer Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds 2017 opengesteld. Initiatieven die bijdragen aan de sociale en economische groei in de regio Twente en de Achterhoek kunnen zich tot en met 31 maart 2017 aanmelden. "

Lees meer

Grolsch geeft winterseizoen een eigen bier

01/12/2016

"De harten van bokbierliefhebbers gaan aankomende week ongetwijfeld sneller kloppen. Grolsch brengt namelijk een nieuw bokbier op de markt: Grolsch Winterbok, met de zachtzoete kruidige smaak van honing en speculaas."

Lees meer

Grolsch gaat voor ‘circulair’ en hergebruikt 99,8% van haar afval

23/11/2016

"Grolsch verkoopt de bierbostel die overblijft na het brouwen als veevoer aan boeren. De gist wordt hergebruikt in de farmaceutische sector en de etiketten in de baksteenindustrie. Grolsch hergebruikt maar liefst 99,8% van haar afval in de keten!"

Lees meer

Stichting Pak An trapt af met de eerste drie honoreringen!

23/11/2016

"De Zwarte Cross en Grolsch zijn samen Stichting Pak An begonnen om goede ideeën voor de Achterhoek te ondersteunen van alle jongeren tussen de 18 en 80 jaar met advies, coaching, promotie en geld."

Lees meer

Proef nu herfst in de Grolsch Brouwerij

23/11/2016

"Grolsch Herfstbok is al sinds circa 1920 te verkrijgen in Nederland. Maar hoe wordt het gebrouwen en bij welke gerechten drink je Grolsch Herfstbok nou eigenlijk? Beleef het tijdens de Grolsch Herfstbok Tour! "

Lees meer

Grolsch introduceert exclusief voor horeca Grolsch ZomerWeizen

29/04/2016

"Bierbrouwer Grolsch bouwt voort op het succes van Weizen en brengt exclusief voor horeca een Grolsch ZomerWeizen op de markt. Deze nieuwe variant Weizen is vanaf de eerste week van mei tot en met het einde van de zomer in een geselecteerd aantal Grolsch horecagelegenheden en op verschillende evenementen door het hele land verkrijgbaar."

Lees meer

Grolsch Brouwerijdagen 26 en 27 mei 2016

25/04/2016

"Twee dagen zijn de deuren van de Grolsche Bierbrouwerij open voor publiek. Geïnteresseerden krijgen de kans om alles te ontdekken over Grolsch. Zo kan men kennismaken met de nieuwe verpakkingsdesigns van Grolsch en tijdens de uitgebreide rondleiding alles te weten komen over de karakteristieke pilssmaak, de unieke beugelfles en het brouwen, bottelen en distribueren van bier."

Lees meer

Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren

02/04/2016

"Bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. 'Vakmanschap is Meesterschap' is het uitgangspunt geweest voor het nieuwe ontwerp."

Lees meer