Grolsch zet Meesterbrouwer in de supermarkt
Brouwer ontwikkelt uniek interactief display voor meer beleving op de winkelvoer
Winkelbezoekers kunnen vanaf vandaag ‘Advies van de Meesterbrouwer’ krijgen in hun zoektocht naar een lekker en passend bier. Bierbrouwer Grolsch heeft een interactief display ontwikkeld, waar consumenten een Grolsch bier kunnen scannen en ter plekke advies krijgen van Meesterbrouwer Marc Janssen. Grolsch creëert hiermee een nieuwe en unieke winkelervaring.
Het display is een nabootsing van een horecabar, waar Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen de rol van barman vertolkt. Winkelbezoekers kunnen hier de barcode van Grolsch bieren scannen. Vervolgens geeft Marc Janssen uitleg over dit bier. Door het advies ontdekken klanten niet alleen het diverse aanbod van Grolsch bieren, maar leren ze ook meer over de smaak van het bier. “Op deze manier zijn we in staat om de consument op een leuke en verrassende manier mee te nemen in ons veelzijdige assortiment. Ons doel is om hen te helpen om op de winkelvloer hun keuze makkelijker te maken” vertelt Iris Weelink, Brand Activation Manager bij Grolsch.
De vuurdoop van het display heeft inmiddels plaatsgevonden en de reacties waren enthousiast: “We zijn altijd op zoek naar vernieuwende samenwerkingen die klanten inspireren. Dit display van Grolsch is uniek en vernieuwend en helpt ons bij ons doel om iedere week weer klanten te inspireren”, AH Driessen – Arnhem Schuytgraaf.
Winkelbeleving is steeds belangrijker
Winkelbeleving is in de hedendaagse retailwereld enorm belangrijk, ook Grolsch is zich hiervan bewust. Begin dit jaar creëerde de Twentse brouwer daarom - samen met Jumbo Leussink - een uniek bierbelevingsconcept. In het bierschap van de Jumbo in Goor staan het brouwproces en duurzaamheid centraal. Uit eigen onderzoek weet Grolsch dat shoppers gebaat zijn bij informatie en inspiratie als het gaat om hun bierkeuze. Deze inzichten hebben geleid tot de ontwikkeling van het interactieve display, waarin deze factoren samenkomen.
Duurzaam karakter
Het display is ontwikkeld in samenwerking met GSI Group en Artica (ontwerp) en is zo gemaakt dat het drie jaar meegaat. “Bij de ontwikkeling van dit display vonden we het belangrijk dat het display een duurzaam karakter heeft. Doordat de displays meerdere jaren meegaan, kunnen we ze telkens opnieuw gebruiken en inzetten door het hele land. Zo kan heel Nederland kennis maken met dit bijzondere display’, besluit Weelink.
Nieuwsgierig? Bekijk dan hier het filmpje!
Terug