- Nederlands
- English
Verantwoord Samenwerken
Als bierbrouwer neemt Grolsch haar verantwoordelijkheid. Natuurlijk willen we zoveel mogelijk bier verkopen en mensen hiervan laten genieten. Tegelijkertijd vinden we het belangrijk dat consumenten - vooral jongeren, zwangeren en verkeersdeelnemers – verstandig omgaan met alcohol.
Actief alcoholbeleid
Grolsch hanteert een scherp alcoholbeleid. We hebben voor onszelf drie speerpunten geformuleerd: alcohol en jongeren, alcohol tijdens zwangerschap en alcohol in het verkeer. Daar werken we actief op. Al onze verpakkingen bevatten educatieve logo’s en verwijzen naar de website www.overAlcohol.nl, waar informatie te vinden is over het effect van alcohol op je lichaam. Onze commerciële communicatie is in alle gevallen voorzien van de slogan ‘Met trots voor uw gebrouwen. Geen 18, geen alcohol.
Veilig door de Twentse bossen
Via samenwerking met belanghebbenden probeert Grolsch verantwoord alcoholgebruik te stimuleren, bijvoorbeeld tijdens evenementen. We vinden het belangrijk om aansluiting te houden met partijen die zich inzetten voor de veiligheid voor mens en verkeer. Zo organiseren we dikwijls leuke, inspirerende activiteiten samen met onze partners. Ook tijdens de Military Boekelo Enschede 2017. In samenwerking met VVN en Military Boekelo Enschede hebben we een Facebook BOB-campagne georganiseerd waarin mensen een toegangskaartje gratis kunnen krijgen, mits ze zonder alcohol achter het stuur kruipen. Een BOB team is die dag aanwezig en zal buiten aandacht te vragen voor de BOB campagne ook de deelnemers aan de actie controleren op alcoholgebruik.
Inspiratiedag
Daarnaast wil Grolsch bijdragen om deze boodschap natuurlijk verder te communiceren. Wij ondersteunen onze partners daar waar mogelijk. Zo vond op donderdag 21 september de jaarlijkse VVN inspiratiedag plaatst bij Grolsch in Enschede. Ruim 30 mensen uit het bedrijfsleven kregen deze dag inspiratie en ingrediënten om verder te gaan in het werk voor verkeersveiligheid. Belangrijk is om samen serieus werk te maken van verkeersveiligheid en daar draagt Grolsch graag haar steentje aan bij.
Jaap Hulshof, Manager Corporate Sponsoring & Corporate Events