- Nederlands
- English
De biermarkt is continu in beweging – en Grolsch beweegt mee. Of het nou gaat om de toenemende populariteit van laag-alcoholisch bier, vernieuwende speciaalbiertjes of juist de rentree van de iconische bruine beugel, er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen op de brouwerij. Die dynamiek is wat voor mij de doorslag gaf om te solliciteren en wat het werken bij Grolsch zo boeiend maakt!
Op de afdeling Revenue Management staan we middenin de ontwikkelingen op de markt en zijn we altijd op zoek om meer uit onze producten te halen. Onze afdeling staat op het snijvlak van finance en commercie en is verantwoordelijk voor het prijs- en promotionele beleid, maar ook bijvoorbeeld voor het doorrekenen van de jaarlijkse strategische plannen. Wat ik vooral zo mooi vind aan Revenue Management is dat we de vertaalslag maken tussen marktinzichten en strategie. Zo zijn we nauw betrokken en vaak het startpunt voor de strategische cycli. We zijn dus vooral druk met de toekomstplannen en het anticiperen op veranderingen in de markt, hartstikke interessant!
Zelf houd ik me als Pricing & Promotional Analyst – vanzelfsprekend – vooral bezig met de prijs- en promotionele strategie. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan de prijspositionering van een nieuw product om dit succesvol op de markt te brengen, maar ook aan het zoeken naar de meest effectieve promotiestrategie om bestaande producten verder onder de aandacht te krijgen. Zoals je je kunt indenken speelt het gebruik van data daar een belangrijke rol in. Het omzetten van data naar inzichten is dan ook één van de onderwerpen waar ik me momenteel op focus. Het ontwikkelen van analysetools en het inzetten van artificial intelligence om de toekomst beter in te schatten is een greep uit de onderwerpen waar ik nu mee bezig ben. Er is veel ruimte om hierin nog te ontwikkelen, dus ook veel ruimte voor mij om te innoveren en de manier waarop we analyses doen te verbeteren.
Daarnaast wordt er ook ruimte gegeven voor persoonlijke ontwikkeling. Zo volg ik samen met 7 collega’s het Young Development Program; een programma voor jonge echte karakters waar we allerlei modules volgen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Een ontzettend nuttig programma waar ik de rest van mijn carrière nog profijt van ga hebben. Ook is er nu een sportcommissie die verschillende sportieve evenementen organiseert. Kortom, er gebeurt van alles op de brouwerij om het werken bij Grolsch leuk & boeiend te maken. Proost!