Laatste Nieuws

12 September 2018

Blog Anke Klumpers - Innovation Manager

Inmiddels alweer ruim 4 jaar geleden ontplofte mijn Facebook-pagina letterlijk met honderden likes. Waarom? Ik had een bericht gepost dat ik was aangenomen op een marketingfunctie bij Grolsch. De reacties varieerden van “hoe kon het ook anders” en “dat past perfect bij jou.” En zo voelde dat voor mij ook: geboren in Groenlo, opgegroeid in Haaksbergen (Twente) met diploma’s HBO Hotelschool en WO Master Marketing op zak. Wát een fantastische eerste baan!

Ik begon in juli 2014 als Junior Brand Manager en viel direct met mijn neus in de boter met de volle voorbereidingen binnen Marketing op het kalenderjaar 2015. Het jaar waarin Grolsch 400 jaar bestond. Hoe gaaf is het dat je als starter direct volop mag meewerken aan een grote campagne die through-the-line geactiveerd wordt? En binnen Grolsch betekent ‘meewerken’ niet alleen ondersteunen. Vanaf dag 1 ben je volledig verantwoordelijk binnen je eigen functie en krijg je naast veel verantwoordelijkheden ook veel vrijheid. Om je hier een beeld bij te geven: binnen amper twee jaar heb ik als junior onder andere twee nieuwe bieren mogen introduceren. Grolsch Gerijpte Herfstbok in Retail en Grolsch Dagvers in Horeca. Gaaf toch?

Mijn volgende functie binnen Grolsch werd Horeca Accountmanager in de regio Enschede. Ja, je leest het goed: Sales. Als je mij 4 jaar geleden had ik gezegd dat ik Sales zou gaan doen had ik je voor gek verklaard. Echt waar. Ik ben er over na gaan denken toen onze vorige Managing Director en Marketing Director allebei, afzonderlijk van elkaar, zeiden: “Anke, als je echt een goede marketeer wilt worden doe je er goed aan om ook sales ervaring op te doen.” En dat heb ik dus gedaan. Way out of my comfort zone maar man, wat heb ik in die 2 jaar veel geleerd! Met veel dank aan ervaren collega’s die altijd voor me klaar stonden voor wijze raad.

Afgelopen juni ben ik ‘teruggekeerd’ binnen marketing als Innovatiemanager. Op het moment dat deze functie vacant werd heb ik geen moment getwijfeld. Ik roep nu ook tegen iedereen die het maar wil horen dat ik de leukste baan van de wereld heb. Want zo voelt het. Waarom? De innovatiemotor binnen Grolsch draait op volle toeren: er gebeurt heel veel. Ik mag werken met veel collega’s binnen Commercie (o.a. Marketing / Sales / Inkoop / Finance) maar ook binnen Operations (Brewing / Packaging / Supply Chain Planning) en juist die afwisseling en dynamiek vind ik prachtig. We werken samen hard aan onze toffe innovatieprojecten waarin we de vrijheid voelen elkaar uit te dagen en feedback te geven maar ook vooral veel plezier te hebben in wat we doen. Voorlopig zit ik helemaal goed op deze plek!

Als laatste wil ik nog graag iets schrijven over het Young Development Program (YDP) binnen Grolsch. Ik heb dit programma in 2016 mogen volgen en het heeft me heel veel gebracht in persoonlijk bewustzijn. Zonder twijfel durf ik te zeggen dat het YDP een ervaring is waar ik de rest van mijn leven baat van zal hebben zowel privé als zakelijk. Kortom: ik heb het onwijs naar mijn zin bij Grolsch! Als je meer wilt weten over mijn ervaring bij Grolsch dan weet je online ongetwijfeld met me in contact te komen. Proost!  

 

Anke Klumpers

Terug