Persberichten

  • maandag 11 mei 2015 Grolsch lanceert Grolsch Vakmanschap FondsTer gelegenheid van het 400 jarige jubileum roept Grolsch het Grolsch Vakmanschap Fonds in het leven. Het fonds heeft als doel om ‘vakmanschap’, in de breedste zin van het woord, te ondersteunen in de regio Twente en de Achterhoek, de bakermat van de brouwerij. Met het Grolsch Vakmanschap Fonds wil de brouwer haar regionale betrokkenheid extra benadrukken. Jaarlijks wordt een financiële bijdrage geleverd aan initiatieven ter bevordering van sociale en economische groei in de regio. Grolsch hecht daarbij groot belang aan enerzijds karakter en ondernemerschap, en anderzijds aan innovatie en duurzaamheid. Initiatieven kunnen vanaf dinsdag 12 mei online worden ingediend via www.koninklijkegrolsch.nl.Lees verder
  • maandag 11 mei 2015Grolsch viert 400ste verjaardag met massale ‘plop’Vandaag viert Grolsch haar officiële verjaardag op de brouwerij in Enschede. Na maanden van aftellen is het tijd voor het grote plopmoment. Om exact 16.15 uur – refererend naar de datum en het jaartal waarin Grolsch geboren is – staan alle tellers op nul en openen circa 1.000 aanwezigen de iconische beugelfles met het bekende Grolsch geluid: ‘plop’. Met dit massale plopmoment proost de brouwer op 400 jaar karakter en vakmanschap.Lees verder
  • maandag 11 mei 2015Nederlanders ‘ploppen’ op 400 jaar Grolsch‘Ploppende’ beugelflessen in het park, de kroeg of gewoon thuis op de bank. Vandaag bestaat Grolsch 400 jaar en om dat te vieren zenden de meeste Nederlandse televisiekanalen tussen 21.00 en 21.30 uur een eenmalige jubileumcommercial uit. Hierin zijn achtereenvolgens tientallen Nederlanders te zien die een Grolsch beugelfles openen met de bekende ‘plop’. Al deze plop-video’s zijn gemonteerd op de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tune, waarmee de brouwer jarenlang succesvol campagne voerde. Bovendien zijn in de jubileumcommercial enkele beelden uit deze geroemde campagne verwerkt. Ook een aantal bekende Nederlanders, zoals het cabaret duo Speelman en Speelman, regisseur Johan Nijenhuis, Sunday Kids, Sander Boschker en Kick van der Vall van FC Twente, Zwarte Cross en de burgemeester van Enschede, leverde een bijdrage. Met dit initiatief proost Grolsch samen met heel Nederland op 400 jaar vakmanschap en karakter. Lees verder