• NL

Grolsch overhandigt eerste 'Lekkerder Bier' certificaat aan
Arnhems Njoy Café

- Njoy Café voldoet aan strenge criteria van horeca kwaliteitsprogramma -

Gisteravond kreeg Njoy Café in Arnhem als eerste horecaonderneming het gevelschild voor het kwaliteitsprogramma 'Lekkerder Bier' op haar gevel gemonteerd. Njoy heeft hiermee de landelijke primeur en is het eerste café dat aan de strenge criteria van het Grolsch kwaliteitsprogramma voor horeca voldoet. Afgelopen zomer is Grolsch gestart met het Lekkerder Bier Programma. Samen met de horecaondernemer wil Grolsch het serveren van een glas bier, de presentatie ervan en de bijbehorende service verder verbeteren. Het  programma moet leiden tot een constante kwaliteitsverbetering bij horecaondernemingen. Het uiteindelijk doel van het programma is het vergroten van de tevredenheid onder de gasten.

Grolsch lekkerder bier oorkonde"Vanaf de start van ons café vorig jaar maart hebben wij kwaliteit en beleving als belangrijkste aandachtspunten neergezet. We hebben flink geïnvesteerd in 'goed-beter-best'. In ons café staan uitsluitend de beste koffies, wijnen en lunchproducten op de kaart. Daar hoort natuurlijk ook een met zorg getapt biertje bij. We zijn dan ook bijzonder verheugd dat onze inzet en kwaliteitsinsteek worden beloond met deze Nederlandse primeur! We hebben er hard aan gewerkt en het is natuurlijk fijn dat dit zo snel na de start van onze onderneming wordt herkend en erkend", aldus Gijs van Well van Njoy Café.

Grolsch lekkerder bier certificaatBedrijfsscan

Ruim 300 Grolsch horecalocaties hebben zich de afgelopen maanden aangemeld voor het Lekkerder Bier Kwaliteitsprogramma. Horecaondernemingen die meedoen aan dit programma krijgen een uitgebreide bedrijfsscan door een onafhankelijke horecaprofessional. Daarbij worden zij beoordeeld op bierbehandeling, bediening, serviceniveau, gastvrijheid, onderhoud en hygiëne. De verbeterpunten die naar aanleiding van deze scan naar voren komen, vormen de basis voor het verbeterprogramma van de onderneming. Het verbeterprogramma is voor elke horecaonderneming anders. Van tapinstructies en trainingen aan personeel tot aan onderhoudstips en het bijspijkeren van technische kennis.

Horecaondernemingen die het hele verbetertraject hebben doorlopen, krijgen bezoek van enkele mystery guests. Na een goede beoordeling van hen ontvangt de horecaonderneming het Lekkerder Bier certificaat en gevelschild. Tevens worden zij vermeld in de gids met Grolsch gecertificeerde horecabedrijven.