• NL
  • EN

dinsdag 26 februari 2013 Terug naar overzicht
Grolsch gaat concurrentie aan met frisdrank

Grolsch introduceert Stender Red Orange, natuurlijke dorstlesser met vleugje alcohol

Na de succesvolle introductie afgelopen jaar van Stender Lemon & Lime komt Grolsch nu met een nieuwe verfrissende variant: Stender Red Orange. Deze volfruitige dorstlesser met slechts 0,5% alcohol is op natuurlijke wijze gebrouwen met sprankelend bronwater en het pure sap van rode sinaasappelen. Hiermee is het een heerlijke verfrissing en een smaakvol alternatief voor die frisdrankmomenten waarbij de consument (16 jaar en ouder) extra wil genieten. Grolsch Stender Red Orange is vanaf 11 maart aanstaande verkrijgbaar bij diverse supermarkten, slijterijen en horecagelegenheden in heel Nederland.

Verfrissend, lekker en bewust genieten!

Stender Red Orange is door de subtiele hoeveelheid sap van rode sinaasappelen aangenaam mild zoet en volfruitig van smaak. Zowel Stender Red Orange als Stender Lemon & Lime zijn natuurlijk gebrouwen met pure ingrediënten, zonder conserveringsmiddelen of kunstmatige zoet- en kleurstoffen. Het 'vleugje alcohol' geeft de receptuur van Stender kracht en biedt een perfect alternatief voor momenten waarbij alcohol niet gewenst is. Een extra pluspunt van Stender Red Orange is de lage calorische waarde. Het bier bevat slechts 29 kcal/100ml. Ter vergelijk: pils bevat 41 kcal/100ml en frisdrank 37 kcal/100ml. Grolsch Stender Red Orange betekent bewust genieten van een smaakvolle natuurlijke dorstlesser op momenten dat je iets extra's en iets anders wilt dan frisdrank.

Aantrekkelijke presentatie

Stender Red Orange heeft net als de Lemon & Lime variant een handige 'twist off' kroonkurk en is verkrijgbaar in een 6-pack met 25cl flesjes voor een adviesverkooprijs van € 3,99. Uiteraard is het design van de Stender Red Orange verpakking volledig in lijn met de nieuwe, moderne look die Grolsch onlangs aan al haar speciaal- en alcoholarme bieren heeft gegeven. Stender Red Orange leent zich goed om uit de fles gedronken te worden. Voor diegenen die een glas prefereren serveert Grolsch in de horeca de fruitvarianten van Stender uit in een bijpassend eigentijds glas.

De introductie van Stender Red Orange wordt multimediaal ondersteund. Met een TV/bioscoop-commercial, diverse printuitingen, social media campagne en de inzet van probeerverpakkingen (sampling) gaat Grolsch de fruitvarianten van Stender nadrukkelijk onder de aandacht brengen bij de consument.

Redactionele informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.

Helen ter Huurne

Afdeling Corporate Affairs

Corporatecommunications@grolsch.nl

www.grolsch.nl

www.koninklijkegrolsch.nl

Over Grolsch

Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.