Persberichten Grolsch

Popcultuurpodium Melkweg kiest voor biermerk Kornuit

Vanaf deze week kunnen de bezoekers van de Melkweg een Kornuit bestellen als ze aan de bar staan. Stichting Melkweg en Koninklijke Grolsch hebben voor het biermerk Kornuit een meerjarige samenwerking getekend. 

Lees meer

Blog Zorana Vos - Regio Accountmanager Retail

"Mijn liefde voor bier en interesse voor mooie merken hebben mij hier gebracht. Toen ik voor het eerst op de brouwerij kwam, onder de indruk van het imposante gebouw en de geur van hop die al reikt tot voorbij de parkeerplaats, merkte ik al gelijk dat er een fijne sfeer hing; voor mij nog onbekende mensen zeiden gedag en toonden belangstelling. Ik voelde me welkom en dit gevoel is niet meer weggegaan."

Lees meer

Drie regionale initiatieven gehonoreerd vanuit Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds

Bierbrouwer Grolsch maakte eerder vanavond de drie projecten bekend die dit jaar een bijdrage ontvangen vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds. De gehonoreerde projecten vormen een mooie mix van zowel sociale als economische initiatieven uit de regio. En in alle projecten speelt vakmanschap en meesterschap op de eigen wijze een belangrijke rol.

Lees meer

Ontwerpwedstrijd Achterhoekse vlag

Grolsch, Zwarte Cross en Stichting Pak An initiëren ontwerpwedstrijd en starten daarmee zoektocht naar Achterhoekse vlag.

Lees meer

Kornuit: Made of Moments

Afgelopen week is de nieuwe campagne van Kornuit: Made of Moments gestart. Met een TVC, online film, videoclip en activatie wil het merk een nieuwe generatie bierdrinkers (jongeren tussen 20 en 30 jaar) raken.

Lees meer

Blog Menno Scholten - Business Intelligence Analyst

Wat me positief verraste bij Grolsch is dat je geen jarenlange staat van dienst nodig hebt om gehoord te worden. Als je een goed inzicht hebt, dan wordt er geluisterd. Daarnaast wordt er veel belang gehecht aan carrièreplanning en persoonlijke ontwikkeling. Binnenkort start ik met het Young Development Program, een programma dat volledig gericht is op het ontwikkelen van je eigen kwaliteiten en het leren (her)kennen van je zwaktes. Met een groep van acht ambitieuze starters begint ons traject met 3 dagen in de Ardennen!

Lees meer

Grolsch realiseert in 2017 laagste energie- en waterverbruik ooit

Nieuw duurzaamheidsverslag 'Duurzaam met karakter' online beschikbaar

Lees meer

Grolsch Session IPA groot succes en nu ook landelijk verkrijgbaar

Positieve reacties op het nieuwe laag-alcoholische speciaalbier van Grolsch

Lees meer

Nieuwe Kornuit krat gemaakt van 100% plastic consumentenafval

Bierbrouwer Grolsch introduceert een nieuw krat voor haar pilsmerk Kornuit. Het krat lijkt op het eerste oog niet echt bijzonder, maar vanuit duurzaamheid is deze absoluut uniek. Het krat is namelijk volledig gemaakt van plastic consumentenafval. Grolsch brengt hiermee als eerste ter wereld een krat op de markt vervaardigd van 100% gerecycled consumenten plastic.

Lees meer

Blog Mart Vlutters - Brandmanager Grolsch Speciaalbieren

"Start small, think big!"

Lees meer

Grolsch lanceert nieuwe campagne 'Proef karakter'

Morgenavond beleeft de nieuwe tv-commercial van Grolsch haar primeur. Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch momenten. Haar liefde voor muziek, film, festivals en kunst steekt de bierbrouwer daarbij niet onder stoelen of banken. Deze commercial is de aftrap van de nieuwe Grolsch campagne ‘Proef karakter’. In deze campagne staat het eigenzinnige karakter van het merk en Grolsch pilsner centraal.

Lees meer

Alle Grolsch Radlers nu over op 35% minder suiker met behoud van smaak

Grolsch breidt Radler-assortiment verder uit: 0.0% Radler Gember Citroen en Radler Limoen

Met ingang van dit voorjaar stapt bierbrouwer Grolsch voor al haar Grolsch Radlers over op een lager suikergehalte. De bierbrouwer kiest voor 35% minder suiker en speelt hiermee in op de behoefte van de consument aan producten met minder suikers. Tegelijk met de overstap naar een lager suikergehalte voor haar Radlers introduceert Grolsch ook twee nieuwe varianten: Grolsch 0.0% Radler Gember Citroen en Grolsch Radler Limoen. Deze nieuwe Limoen variant volgt op het succes van de 0.0% Radler Limoen, die Grolsch vorig jaar heeft geïntroduceerd.

Lees meer

Blog Jaap Hulshof - Grolsch omarmt de regio

Grolsch heeft haar roots in Oost Nederland en is daar trots op! En dat de regio voor ons ook ontzettend belangrijk is, zal vast iedereen beamen. Maar we omarmen deze regio ook echt en stimuleren daarbij de sociale én economische groei. We willen graag dat het goed gaat hier in onze mooie regio. 

Lees meer

Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds weer geopend

Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds weer geopend

- Fonds ter bevordering van sociale en economische groei in Twente en de Achterhoek -  
 

Bierbrouwer Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds 2018 opengesteld. Initiatieven die bijdragen aan de sociale en economische groei in de regio Twente en de Achterhoek kunnen zich tot en met 31 maart 2018 aanmelden. Ondernemerschap, innovatie, duurzaamheid, karakter en meesterschap zijn de 5 criteria waarop de initiatieven worden beoordeeld.

Lees meer

Blog Ype Jelle Boersma - Horeca Accountmanager Haarlem - Leiden

Als ik ’s ochtends in de auto stap en weet dat ik afspraken heb met meerdere ondernemers die nog niet mijn bieren schenken, dan voel ik de energie in mij borrelen en heb ik maar 1 doel: zorgen dat Grolsch ook hún brouwerij wordt! Stapje bij beetje wordt Grolsch zo de meest geliefde brouwerij van Nederland. Proost!

Lees meer

Een mooi persoonlijk interview van onze Managing Director Andrei Haret!

Andrei Haret: van Roemeense revolutie naar Grolsch Bierbrouwerij

 

ENSCHEDE - Het is een iconisch beeld uit de wereldgeschiedenis. De Roemeense dictator Nicolae Ceausescu werd op 21 december 1989 uitgejouwd door een enorme mensenmassa, op het plein voor zijn paleis in Boekarest. Grolsch-directeur Andrei Haret (47) was destijds dienstplichtig militair in Roemenië. De val van Ceausecu veranderde zijn leven. “Op Oudejaarsavond hoorden we in de kazerne voor het eerst de Lambada. Zulke muziek hadden we echt nog nooit gehoord."

Achtentwintig jaar na die historische dag is Andrei Haret directeur van de Koninklijke Grolsch, een Twentse brouwerij binnen de Japanse multinational Asahi. Van zo’n internationale carrière mocht hij in zijn tienerjaren niet eens dromen.

Lees meer

Blog Juan Pérez Nijhuis - Brand Activation Manager Retail

Van idee tot display, op een creatieve wijze de harten stelen van de consument. In een dynamische omgeving waar, zowel letterlijk als figuurlijk, duizenden verschillende boodschappen op je af komen. Deze uitdaging maakt dat mijn werk nooit saai is! 

Lees meer

Blog Peter van Voskuilen – Revenue Manager

Naast mijn functie heb ik dit jaar ook het Young Development Programme afgerond, een erg nuttig en vooral superleuk programma op het gebied van persoonlijke ontwikkeling waar ik samen met 11 collega’s aan deel heb genomen! Als je ooit overweegt een startersfunctie bij Grolsch te doen, is de kans groot dat je hieraan zult deelnemen!

Lees meer

Grolsch Proeverij

De Grolsch Proeverij is een concept waarbij Grolsch van september tot en met december 2017 vier nieuwe bieren in een kleine oplage en bij 29 geselecteerde zaken exclusief presenteert. 

Lees meer

Nieuw speciaalbier Grolsch Musketier exclusief verkrijgbaar bij Slag om Grolle 2017

Lezers Twentsche Courtant Tubantia bedenken biernaam voor Slag om Grolle

Lees meer

Blog Christian Camps - Brand Manager Kornuit & Peroni

Het gevoel dat ik krijg wanneer ik mijn plannen goed heb uitgevoerd, en wanneer ik bijvoorbeeld onze nieuwe verpakking voor het eerst in de supermarkt zie staan of voor het eerst kan genieten van een eigen festival activatie, dat is voor mij als Brand Manager het mooiste dat er is.

Lees meer

DUURZAAMHEIDSBLOG - Verantwoord Samenwerken

Als bierbrouwer nemen we onze verantwoordelijkheid en vinden we het belangrijk dat consumenten - vooral jongeren, zwangeren en verkeersdeelnemers – verstandig omgaan met alcohol. 

Lees meer

Grolsch Weizen-IPA groot succes en nu ook verkrijgbaar in retail

De combinatie van twee populaire bierstijlen is door consumenten enthousiast ontvangen

Lees meer

Grolsch en Dekmantel presenteren Selectors video 2017: Young Marco

Vervolg op de documentaire serie over de passie voor en vakmanschap in muziek.

Lees meer

Unieke bierwereld met ijskelder geopend bij Jumbo Leussink Haaksbergen

Jumbo Leussink brengt food en horeca bij elkaar en b(r)ouwt samen met Grolsch en Vlastuin Instore promotie & activatie een compleet en onderscheidend bierbelevingsconcept.

Lees meer

Ard Bossema nieuwe Marketing & Strategie directeur Koninklijke Grolsch

Ik kijk ernaar uit om samen met het team onze fantastische merken een nieuwe creatieve impuls te geven

Lees meer

Mooie mix van sociale en economische initiatieven tijdens Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds avond

Met het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds wil Grolsch een bijdrage leveren aan de sociaal en economische groei in de regio. 

Lees meer

Grolsch blijft duurzaam verduurzamen voor een inclusieve en circulaire wereld

Nieuw duurzaamheidsverslag ‘Duurzaam Verduurzamen’ online beschikbaar 

Lees meer

Grolsch Proefbrouwerij en Weizen-IPA

Grolsch introduceert Weizen-IPA ter ere van openstelling Proefbrouwerij

Lees meer

Grolsch introduceert Grolsch 0.0% en twee nieuwe 0.0% Radlers

Het aanbod alcoholvrij Grolsch bier breidt zich aankomende week verder uit.

Lees meer

Grolsch/De Klok Dranken en de Graafschap tekenen nieuwe partnership overeenkomst

Betaald voetbalorganisatie De Graafschap en Koninklijke Grolsch/De klok Dranken hebben maandagavond 6 februari jl, voorafgaand aan de wedstrijd tegen SC Cambuur, hun samenwerking voor de komende jaren bekrachtigd.

Lees meer

Inschrijving Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds geopend

Bierbrouwer Grolsch heeft de inschrijving voor het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds 2017 opengesteld. Initiatieven die bijdragen aan de sociale en economische groei in de regio Twente en de Achterhoek kunnen zich tot en met 31 maart 2017 aanmelden.

Lees meer

Grolsch geeft winterseizoen een eigen bier

De harten van bokbierliefhebbers gaan aankomende week ongetwijfeld sneller kloppen. Grolsch brengt namelijk een nieuw bokbier op de markt: Grolsch Winterbok, met de zachtzoete kruidige smaak van honing en speculaas.

Lees meer

Grolsch gaat voor ‘circulair’ en hergebruikt 99,8% van haar afval

Grolsch verkoopt de bierbostel die overblijft na het brouwen als veevoer aan boeren. De gist wordt hergebruikt in de farmaceutische sector en de etiketten in de baksteenindustrie. Grolsch hergebruikt maar liefst 99,8% van haar afval in de keten!

Lees meer

Stichting Pak An trapt af met de eerste drie honoreringen!

De Zwarte Cross en Grolsch zijn samen Stichting Pak An begonnen om goede ideeën voor de Achterhoek te ondersteunen van alle jongeren tussen de 18 en 80 jaar met advies, coaching, promotie en geld.

Lees meer

Proef nu herfst in de Grolsch Brouwerij

Grolsch Herfstbok is al sinds circa 1920 te verkrijgen in Nederland. Maar hoe wordt het gebrouwen en bij welke gerechten drink je Grolsch Herfstbok nou eigenlijk? Beleef het tijdens de Grolsch Herfstbok Tour!

Lees meer

Grolsch introduceert exclusief voor horeca Grolsch ZomerWeizen

Bierbrouwer Grolsch bouwt voort op het succes van Weizen en brengt exclusief voor horeca een Grolsch ZomerWeizen op de markt. Deze nieuwe variant Weizen is vanaf de eerste week van mei tot en met het einde van de zomer in een geselecteerd aantal Grolsch horecagelegenheden en op verschillende evenementen door het hele land verkrijgbaar.

Lees meer

Grolsch Brouwerijdagen 26 en 27 mei 2016

Twee dagen zijn de deuren van de Grolsche Bierbrouwerij open voor publiek. Geïnteresseerden krijgen de kans om alles te ontdekken over Grolsch. Zo kan men kennismaken met de nieuwe verpakkingsdesigns van Grolsch en tijdens de uitgebreide rondleiding alles te weten komen over de karakteristieke pilssmaak, de unieke beugelfles en het brouwen, bottelen en distribueren van bier.

Lees meer

Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren

Bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. 'Vakmanschap is Meesterschap' is het uitgangspunt geweest voor het nieuwe ontwerp.

Lees meer